Avatar billede balou Nybegynder
25. september 2006 - 09:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Grafikken hakker!

Hvordan kan det være at grafikken hakker når jeg køre 3D screensavere fra 3planesoft.
Har lige købt ny puter & skærm,så jeg skulle være up-to-date.
Jeg har prøvet at ændre skærmstørelsen til 800x600 & samtidig lukket de programmer,såsom firewall,der kører i baggrunden,men ligefedt hjælper det.
Hvad kan det mon være der for det til at hakke sådan?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. september 2006 - 09:21 #1
hvad hedder dit grafikkort..?
Du kan prøve at opdatere driveren, og checke om du skulle ha´ virus el. lign..
Avatar billede balou Nybegynder
25. september 2006 - 09:39 #2
VIA/S3G UniChrome Pro IGP (grafikkort)

og virus har jeg intet af,ifølge min scanner.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. september 2006 - 09:51 #3
du kan jo prøve en anden driver..?
Ellers prøv at diskopryde..scandisk, og defragmenter..?
Altså en grundig oprydning.
Det lyder som en bærbar..??
Men støv i blæserne kan også være årsagen.
Avatar billede jokkejensen Novice
25. september 2006 - 10:58 #4
Grafikkortet er jo ikke noget "3d" kort..

Faktisk et af de mest elendige onboard løsninger der findes.

beklager - men jeg tror ikke du skal forvente mere end hak i 800x600 - før du ofre lidt penge på et nyt grafikkort..

Følgende benchmark sætter det i hvert fald i bås med ATI 7000, ringere end et geforce 2.

http://freestone-group.com/video-card-stability-test/benchmark-results.html
Avatar billede tramm Nybegynder
25. september 2006 - 11:16 #5
Ja, det må jeg give ret i... Det ser desv ikke alt for godt ud.
Avatar billede balou Nybegynder
25. september 2006 - 11:57 #6
hmmm,var godt klar over at det ikke var jordens bedste grafikkort..,men at de var så elendigt vidste jeg ikke.,jeg må ud & ha' fat i noget bedre.
Nogle der kan anbefale et der sparker mås!!!!
Avatar billede balou Nybegynder
25. september 2006 - 12:02 #7
jeg omformulerer lige lidt..,et godt grafikkort til omkring 1000 kr?
Avatar billede jokkejensen Novice
25. september 2006 - 14:18 #8
til hvad ?

spil og 3d ?
Avatar billede balou Nybegynder
25. september 2006 - 14:42 #9
jeps..,spil & 3d
Avatar billede jokkejensen Novice
25. september 2006 - 15:52 #10
jeg plejer at købe nvidia..

og i den pris klasse kan du sikkert få noget 6800XT/Ultra / 7600 GS måske GT

7600GT er nok lidt dyere, nok 13-1400 men så får du også et godt nyt kort..

/JJ
Avatar billede balou Nybegynder
25. september 2006 - 16:05 #11
takker for hjælpen
Avatar billede jokkejensen Novice
25. september 2006 - 16:28 #12
glad for at kunne hjælpe, tak for points !