Avatar billede ms-dos Nybegynder
25. september 2006 - 07:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

mstsc giver ikke adgang til lokale printere

I vores firma har vi en Cisco PIX som firewall/vpn og en traditionel terminalserver.

Hej har det problem, at når en del af mine kollegaer logger på terminalserveren, får de ikke deres lokale printere med. Der er sat flueben i lokale ressourcer-feltet om at printere skal med, men de er der ikke.

Er der nogen, der har erfaringer med fejlen og evt. et løsningsforslag?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2006 - 07:50 #1
hvis du bare vil ha det til at virke, så åbn TS configuration,  egenskaber for RDP
her kan du instille at de foreksempel skal connecte til printeren når de logger på.

til sidst vælg  override user settings.
Avatar billede leif Seniormester
25. september 2006 - 08:37 #2
Er det hos alle brugere eller kun nogen ?

Prøv at kig på http://www.eksperten.dk/spm/734411
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2006 - 12:17 #3
du skal lige kikke serveren's  GP igennem, det er ikke sikkert at serveren tillader at de får printeren med.

åbn GPO for ts serveren.
computerkonfiguration > Administrative Skabeloner > Windows komponenter > Terminal service > klient/server dataomdirigering.

kontroller at (tillad ikke omdirigering af klient printer)  ikke står til "enabled".
Avatar billede engelbrekt Nybegynder
26. september 2006 - 11:33 #4
er alle driverne til printerne læst ind på terminal serveren, hvis det er probelemet vil der komme flere events i eventloggen om det samme, og hvilke printere det drejer sig om.
Avatar billede ms-dos Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:19 #5
fejlen var, at printerne var netværksprintere og der ikke var adgang til dem fra vpn'en.
Avatar billede ms-dos Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:20 #6
Det var nogle gode inpus, I alle kom med, og jeg vil gerne give jer point hvis I poster som svar.
Avatar billede leif Seniormester
16. oktober 2006 - 15:21 #7
Springer over
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2006 - 16:07 #8
yep  Springer også over,  men vil gerne bede om lidt karma ;o).
Avatar billede ms-dos Nybegynder
16. oktober 2006 - 20:21 #9
hermed karma til jer begge
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2006 - 20:35 #10
takker !
Avatar billede leif Seniormester
16. oktober 2006 - 20:39 #11
Takker