Avatar billede lasse212 Nybegynder
24. september 2006 - 21:24 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp i asp

Er der nogle der kan hjælp mig med at lave en kode ind i min hjemmmeside, så den bliver til at finde på div. søgemaskiner.
hjemmeside har jeg fået en til at lave i aps. men jeg er ikke selv den hård i aps.

så jeg håber der er nogle her inde der kan hjælp mig.

/lasse
Avatar billede apo Praktikant
24. september 2006 - 22:17 #1
Ehm... Ved du egentligt selv hvad du vil med dit spørgsmål? For jeg kan ikke gennemskue det :o)

De fire linjer, du har skrevet herover hjælper hverken mig (eller andre) til at blive klogere på dit spørgsmål.

ASP er en server-side teknologi, der afvikler nogle hændelser på en server, som derefter genererer et output f.eks. i HTML. ASP har som sådan i sig selv intet med søgemaskiner at gøre.

Prøv at give dig rigtig god tid til at formulere dit spørgsmål, så det bliver helt tydeligt hvad du vil - ellers er der ingen, der kan hjælpe dig.
Avatar billede lasse212 Nybegynder
24. september 2006 - 22:26 #2
jeg har fået lavet en hjemmeside i aps. og har fået fortalt at man kan skrive nogle meta i kode topline. for at den nemmer kan blive opfanget af søgemaskiner.

det er der jeg gerne vil havde hjælp til. håber at det hjælp mere.
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2006 - 22:54 #3
det hedder du stadig ASP og ikke APS. Der er rigtig langt fra "meta i kode topline" og så til noget man kan kalde søgeoptimering. Søgeoptimering starter helt grundliggende i alt kode og sidestrukturering - så i værste tilfælde kan det være at dit site skal kodes helt om.

Alternativt, alt afhængig af hvordan det nuværende ser ud, skal der måske laves ekstra og specielle sider opbygget med søgeoptimering for tanke. Sidst men ikke mindst foregår søgeoptimering i høj grad også ved arbejde uden for koden fx i form af eksterne links.

Læs meget mere om det her; http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede keysersoze Guru
26. oktober 2006 - 13:30 #4
kommet videre?
Avatar billede lasse212 Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:50 #5
nej jeg er ikke kommet videre.
Avatar billede keysersoze Guru
26. oktober 2006 - 13:57 #6
har du læst artiklerne? hvad er du i tvivl om - den eneste måde vi kan hjælpe på er hvis du fortæller hvad du er i tvivl om.
Avatar billede lasse212 Nybegynder
26. oktober 2006 - 17:06 #7
det som jeg efterlyser er at få noget hjælp til at hjemmeside, kan findes på div. søgemaskiner. for når man søger på hjemmeside kommer den ikke frem.
hjemmeside hedder www.frisoerhuset-lystrup.dk

hvad skal jeg gøre for at man kan få den at se på div. søgemaskiner. jeg har høre at man bare kan skrive det i metan koder. men ved ikke hvordan man gøre
Avatar billede keysersoze Guru
26. oktober 2006 - 18:00 #8
meta har så godt som intet at sige - du kan selvfølgelig godt lægge dem ind, men det bliver siden ikke fundet af. Det kan i allerbedste tilfælde hjælpe til at identificerer hvad siden handler om. Meta kan du læse lidt om her; http://www.w3schools.com/tags/tag_meta.asp - de nok eneste relevante er keywords og description, men igen vil jeg gøre opmærksom på at meta på ingen måde "redder" sitet.

Jeg er ret sikker på at du ikke har læst de artikler jeg linker til for så ville meget af svaret give sig selv. Kort fortalt ville jeg i første omgang arbejde på at få nogle links til www.frisoerhuset-lystrup.dk ind på andre sider som allerede ligger på google (første skridt er jo allerede taget ved at lægge linket ind på eksperten) - søgemaskiner finder ikke selv sider, de finder kun nye sider hvis de finder links på allerede indekserede sider. Dernæst kunne man også let optimere koden en del - bla ved at bruge title bedre og lægge stylesheetet ind i en ekstern fil.
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2006 - 02:15 #9
lukketid?