Avatar billede andreas-p Nybegynder
24. september 2006 - 20:23 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Trådløs/Kable Router

Hej
Jeg har brug for en slags trådløs router. Jeg skal have koblet en spille maskine( Nintendo Wii ) til nettet via trådløs netværk. Men jeg vil også gerne koble PC'er sammen under et lan. Så jeg ville lige høre om man kan få en router/switch der er trådløs og med kabler ?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
24. september 2006 - 20:34 #1
Ak ja dem findes der oceaner af. Noget af det bedste er Cisco og Linksys.

De findes med en router og en switch med 4 LAN porte. Så det er bare gå i gang med at søge på markedet  f.eks.  www.edbpriser.dk
Avatar billede andreas-p Nybegynder
24. september 2006 - 20:43 #2
Tak, kunne du finden nogen frem, jeg har nemlig selv søgt på EDB og syntes ikk jeg fandt nogen. Helts nogle hurtige og ikk alt for dyre, og allerhelst fra D-Link ;)
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
24. september 2006 - 20:58 #3
Jeg har fundet 3 routere fra Dlink som du kan kigge lidt på. Den midterste er et starterkit, og den sidste er en der kører 108 Mbps.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150543
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=159834
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=140579
Avatar billede andreas-p Nybegynder
24. september 2006 - 21:04 #4
Hmm takker, jeg har selv kigget på http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=129281  ( DGL-4300 )
Er den noget vær ?
Og når su skriver starter kit er det så fordi der ikke er nogen USB ting med til de andre !?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
24. september 2006 - 21:27 #5
Der er bare lige den fejl ved den du selv har kigget på, og det er at den har ingen 4 port switch. Det skulle så betyde, at du skulle investere i en ekstra switch.

Ganske rigtig. Det der starterkit har det USB-netkort.

Vil du have noget der skal køre hurtigt skal du kigge på sådan en som den sidste jeg henviser til. Den kan det samme som den du selv har kigget på, men så har den en 4 port switch.

Bestemmer du dig til noget, der skal køre 108 Mbps, skal du lige tænke på, at kobler du det sammen med noget, der kun kører 54 Mbps (802.11g) så falder hastighed teoretisk til den laveste. Du kan kun holde den høje hastighed ved at sørge for at hele netværket kører med det materiel, der kører 108 Mbps.
Avatar billede andreas-p Nybegynder
24. september 2006 - 21:34 #6
Mange tak, vil du skrive et svar så jeg kan acceptere dig  ? :D
Avatar billede plx Nybegynder
25. september 2006 - 10:41 #7
DGL-4300'eren har også indbygget 4 port switch
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
25. september 2006 - 17:24 #8
Okay jeg er glad for at du er tilfreds. Tak for point
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
25. september 2006 - 17:32 #9
ja plx du har ret, DGL 4300 har også 4 port switch. Jeg suntes bare ikke det fremgik af beskrivelsen på EDB-priser, men på D-link's hjemmeside kan man se det.
Så Andreas, det kan da godt være at du skal tage den med i overvejelserne.
Avatar billede andreas-p Nybegynder
25. september 2006 - 19:32 #10
Jeg siger mange tak for hjælpen, lige en sidste ting, kan jeg koble flere Switch's til den der router/switch ? Og hvad for en af dem er bedst  ?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
25. september 2006 - 19:45 #11
Hvis du tænker på routerne, og du vil have fart så er det den du selv fandt og den sidste af dem som jeg fandt. Skal du så have nogle switche dertil skal et selvfølgelig være nogle, der kan køre med samme hastighed, som routerne.
Jeg har fundet et udvalg af gigabit switche fra D-link på dette link. Der er med forskellig antal porte, så der er nok at vælge imellem.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=68&Parent=4&Sort=&Gallery=&Producent=166&Rating=0&Max=&Soegeord=&Check136=661&Direction135=2&Sorted135=&Direction196=2&Sorted196=&Equal140=&Equal643=&Equal543=&Submit.x=14&Submit.y=6

Håber det er godt nok

mvh
Jann
Avatar billede andreas-p Nybegynder
25. september 2006 - 20:28 #12
Mange tak Jann
Avatar billede andreas-p Nybegynder
25. september 2006 - 20:35 #13
Det er noget skidt Jann, jeg kom lige i tanke om at vi køre gennem en anden router som ikk køre så hurtigt. Jeg sidder nemlig på loftet. og Internet kablet komme ind til en anden router neden under :/
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
25. september 2006 - 20:40 #14
Okay, se der røg du jo ind i det som jeg skitserede for dig i går. Så du har to muligheder, som du sikkert godt selv kan tænke dig til ikke?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
25. september 2006 - 20:50 #15
Eller hvad?
Avatar billede andreas-p Nybegynder
25. september 2006 - 20:54 #16
hmm, ja at købe en langsom router. eller købe to hurtig router en til nedenunder og en til mig selv. Det behøver du ikk bekymrer dig om, jeg finder nok på noget. MEN mange mange tak for hjælpen, :D
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
25. september 2006 - 20:54 #17
Nu skal du jo også lige tænke på at computernes netkort også skal køre med den høje hastighed før det virker. Hvis du bare kobler en bærbar til med et almindeligt netkort vil den del af netværket straks blive sat ned i hastighed.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
25. september 2006 - 20:55 #18
Okay held og lykke
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
28. september 2006 - 15:37 #19
Andreas, jeg kan oplyse dig om at den der router DGL 4300 bliver anbefalet flere steder, sidste jeg læste om den var i PC-planet.
Avatar billede andreas-p Nybegynder
28. september 2006 - 15:43 #20
Ok, jeg har valgt den midterste, er det er godt valg ? og er den hurtig nok til normal brug ? fx spil og fil delning ?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
05. oktober 2006 - 16:16 #21
Ja, til normal brug er den udmærket. Til spil skal du nok køre på kabel, da du så kører 100 Mbps i modsætning til trådløs, 54 Mbps, men det kommer jo også an på hvor meget action der er i dine spil. Det er jo ikke en game-router, som kører 108 Mbps. Det er jo heller ikke meget over hvad kabelforbindelsen gør i den du har valgt, så til lykke med valget. Den er udmærket.
Vær nu opmærksom på at læse brugsvejledningen igennem før du installerer den, hvis ikke det allerede er sket.
Avatar billede andreas-p Nybegynder
05. oktober 2006 - 17:19 #22
Ok, mange tak :D