Avatar billede snowsuca Nybegynder
24. september 2006 - 18:40 Der er 2 kommentarer

Installer XP med USB pen som installationskilde?

Hej!

Jeg er interesseret i at bruge min 2 GB Sandisk micro cruzer usb-pen som XP installationskilde, når jeg installerer nye PC'er.

Alle de PC'er jeg skal installere XP på understøtter boot fra usb. og jeg vil derfor gerne have lagt alt indholdet fra min Windows XP installations-cd over på min usb-pen og have den til at boote op på den og starte installationen, præcist som hvis jeg bootede fra XP-cden. - Samtidigt kan jeg have alle installationsfilerne til mine andre programmer på usb-pennen så jeg ikke behøver andre medier.

-Kan dette lade sig gøre? - Og hvordan gør jeg det?

Bonusspørgsmål: Min Sandisk Cruzer er et "u3 smart" www.u3.com drev. Vil jeg stadig kunne bruge disse funktioner på drevet, samtidigt med at jeg bruger den som boot-disk? (udløser 100 point)

Jeg håber i kan hjælpe mig!
Avatar billede kenp Novice
24. september 2006 - 23:19 #1
Avatar billede franchize Nybegynder
25. september 2006 - 12:10 #2
her er en god guide til det.

Fred Langa offers a step-by-step and illustrated guide on how to boot XP from an ordinary USB drive.

http://informationweek.com/windows/showArticle.jhtml?articleID=177102101