Avatar billede jbb007 Nybegynder
24. september 2006 - 17:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Punktopstilling i word

Har et irriterende problem:

Har Word 2003.

Tidligere når jeg skrev dette tegn "-" i starten af en linie, skrev noget tekst og trykkede Enter, så lavede Word det automatisk til en punktopstilling og rykkede 1. linie ind og lavede "-" i starten af nr. 2 linie, som også indrykkes.

Problemet er så, at tidligere når jeg trykkede Tab, så ændrede Word punktet til en lille cirkel, og et tryk mere på Tab ændrede punktet til en lille firkant, som rykkedes yderligere ind.
DET gør Word bare ikke længere ??

Nu laves "-" med tekst og Enter godt nok til en punktopstilling, men på linierne efter kan man ikke længere bruge Tab til at rykke de forskellige punkter ind..

"-" bliver bare hængende ude i venstre side på hver linie.. ser ca. sådan ud:
- dgfdgfadgdsa
-    afafasfasfa
-          ijqfopjegfælkwnm

Hvordan faen ændrer jeg det tilbage, så Tab kan bruges til at rykke de enkelte punkter ind med, og så punkttegnene skifter alt efter indrykningen (streg, cirkel, firkant...)??
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. september 2006 - 17:35 #1
Har du prøvet at bruge indent/indryk knappen (den burde være ved siden af punktopstillingsknappen og ligne en pil der skubber teksten ind)?

Ellers prøv at markere teksten og så gå til menuen "Format" -> "Bullets and Numbering" (engelsk udgave). Prøv dernæst at Nulstille (Reset) eller evt. ændre indstillinger (Customize).
Avatar billede jbb007 Nybegynder
24. september 2006 - 17:35 #2
nå, glem det - det var mig, der var en retard...

At trykke på den lille 'indstillinger for autokorrektur'boks --> styring af indstillinger for... --> flueben i boksen 'Tab og Tilbage justerer venstre indrykning...'

AARRGH :-)
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. september 2006 - 17:56 #3
Lol, men kun % 50 retard når du jo selv fandt fejlen igen ;-)
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. september 2006 - 17:56 #4
Hov... "50 %" hedder det (er vist også selv lidt retard i dag).