Avatar billede iziqio Nybegynder
17. maj 2001 - 08:08 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Creative Dxr3 på windows2k

Jeg har et Creative DXR3, en DVD decoder som er installere på min dual 500mhz Abit BP6 computer. JEg har 256mb ram. Mit problem er at efter ca.30 sek man har set af en DVD film gnestartere Pc´en, uden nogen advarsel ellers laver den en \"Memery fejl\" og genstarter. Jeg har downloadet de nyeste drivere, installeret direct x 8, ny driver til ALT. Aktiveret DMA. Hvad er det ellers galt ? Er det Windows 2k som ikke er god nok endnu ?

Venlig hilsen
Christian Christensen
www.pcgames.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. maj 2001 - 09:08 #1
Har du opdateret til Service Pack1, har du brugt creatives drivere og er de godkendt af Microsoft?
Win2k er helt ok, men defekte drivere og hardware konflikter kan få en ellers kerne til at bryde sammen.
Der kommer snart en SP2 - i løbet af et par uger.
Avatar billede iziqio Nybegynder
17. maj 2001 - 11:28 #2
Ja, og jeg har installere SP2!!!!!!! Med Creative driver JA ! Hmm, ellers nogle gode ideer ? JEg er nemlig løbet tør :-(
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. maj 2001 - 11:35 #3
Det er forhåbentlig en engelsk win2k du har, den danske sp2 er ikke kommet endnu, er annonceret til en gang i løbet af nogle uger!
Avatar billede makse Nybegynder
17. maj 2001 - 11:40 #4
SVJH er kører DXR3 med Hollywood+ kortet.
Prøv evt. deres driver. http://www.sigmadesigns.com/support/download_hollywood_plus_win2000.htm
Avatar billede iziqio Nybegynder
17. maj 2001 - 11:41 #5
SVJH ??
Avatar billede makse Nybegynder
17. maj 2001 - 11:44 #6
Så vidt jeg husker.
Avatar billede iziqio Nybegynder
17. maj 2001 - 11:45 #7
Er du sikker på man kan bruge en Hollywood driver til creative ???
Avatar billede makse Nybegynder
17. maj 2001 - 11:51 #8
Ret sikker. Men du skal vælge at du vil opdatere driveren, i systemegenskaber. Og så henvise til driverne fra Sigma.
Avatar billede iziqio Nybegynder
17. maj 2001 - 12:07 #9
Det har jeg hermed lige prøvet! Driveren virker ikke, og når jeg vil installere Disk2 fra den side du gav mig , genstarter min PC, med det samme.
Avatar billede makse Nybegynder
17. maj 2001 - 12:17 #10
Disk 2 er application. Kan du ikke nøjes med at installere Disk 1?
Avatar billede iziqio Nybegynder
17. maj 2001 - 16:52 #11
JEg har nu geninstalleret windows 2000, og nu virker det. Sorry, men der må have været nogle programmer der gik ind og lavede ballade. Sorry
Avatar billede makse Nybegynder
18. maj 2001 - 12:01 #12
Ja, det er windows når det er bedst.
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede iziqio Nybegynder
27. maj 2001 - 16:02 #13
Hvordan var det nu lige at man lukkede sit spørgsmål??
Avatar billede rasmusv Nybegynder
27. maj 2001 - 16:06 #14
hej
Avatar billede rasmusv Nybegynder
27. maj 2001 - 16:06 #15
Virkede det jeg skrev?
Avatar billede iziqio Nybegynder
27. maj 2001 - 16:08 #16
Jup
Avatar billede iziqio Nybegynder
27. maj 2001 - 16:09 #17
Tak for alle ideerne, men Rasmusv kom nu med den bedste hjælp.
Tnx all :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. maj 2001 - 16:22 #18
Hej alle!
Meningen med eksperten er vel også at andre kan lære af spørgsmålene og svarene. Ikke desto mindre kan jeg ikke se svaret, fra rasmusv her på siden, der hjalp izigio?
Hvor kan man finde rasmusv\'s svar?
Ja, undskyld at jeg spørger!
makse og mig er de eneste der har prøvet at hjælpe???????
Det eneste rasmusv har skrevet er \"hej\" og \"Virkede det jeg skrev?\"
Er jeg gået glip af andet end point.
Avatar billede rasmusv Nybegynder
27. maj 2001 - 16:43 #19
Det må du undskylde, men jeg sendte mit bud på mailen...
Jeg skrev at han kunne prøve med en geninstallation..
Så nej, du er ikke gået glip af andet end point..
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. maj 2001 - 16:53 #20
Thanks ;o)
Avatar billede iziqio Nybegynder
30. maj 2001 - 13:45 #21
Retaxes, ja ok. Du kan jo lige hjælep mig med mit HD spg. :-) Så er der point til dig der . Det kan du være sikker på (Hvis du hjælper :-) )