Avatar billede per_rasmussen Praktikant
23. september 2006 - 15:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Håndholdt navigator m. indb. GPS søges

Case:
Jeg er på storbyferie, og kommer ud fra mit hotel for at begive mig ud på tur i byen.
Inden jeg går, tager jeg et billede at stedet, hvor jeg står med min håndholdte navigator, og positionen registreres i navigatoren.
Når jeg på et tidspunkt op ad dagen ønsker at komme tilbage til hotellet, fisker jeg blot min navigator op af lommen og meddeler, at jeg gerne vil tilbage til udgangspunktet. Herefter beregner navigatoren, hvor jeg er, giver mig en ruteangivelse, samt de muligheder, der er for at komme tilbage hhv. til fods samt ved brug af transportmidler.

Det var casen. Tilslut:
Navigatoren behøver hverken at indholde telefon eller PDA.

Har du et bud på, hvor jeg kan købe en sådan navigator?

Venlig hilsen
-Per-
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2006 - 17:33 #1
Avatar billede per_rasmussen Praktikant
23. september 2006 - 19:25 #2
– Jo, det er da et bud..! Selvom den måske er lidt klejn! To ting:
1. Den behøver heller ikke indeholde MP3.
2. Jeg ser ikke umiddelbart, at den har en kamerafunktion, så jeg f.eks. kunne tage et billede af hotellet..!

Fint at den kan bruges i bilen med sugekop og det hele, men det er dens styrke i brug uden bil, jeg søger. F.eks. skal GPS'en være indbygget, så navigatoren kan bruges uafhængigt af bilen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2006 - 19:37 #3
Den løsning du efterlyser findes ikke.
Man kan ikke lagre billeder og finde en rute ved hjælp at bare et billede.
Den software der kan genkende en lokation ved hjælp af et billede (som kan tages i millionvis af varianter) er ikke opfundet endnu.

GPS er indbygget i den.
Man kan slå den om i "walk mode" således at der kastes en skygge på kortet så man kan se hvilken vej man vender.
Kamera kræver at der er software til at gemme billeder, så her er vi ovre i en pda løsning.
99% af alle navigationsløsninger kan afspille MP3.
Den SKAL være klejn - den er jo til navigation til fods!
Avatar billede per_rasmussen Praktikant
24. september 2006 - 11:51 #4
Mange tak for dine gode oplysninger. OK at der ikke er kamera funktion.
Er det ikke muligt at gemme positionen (som f.eks. uden for hotellet), og så senere vælge den og sige, at nu vil jeg gerne tilbage, – vis mig venligst ruten mv.
Eller skal jeg ude i byen indtaste hotellets adresse for at komme tilbage.

PS! Tak for din tålmodighed..!  :-)
Avatar billede lasbas Nybegynder
24. september 2006 - 13:28 #5
John S her ret...

men den feature med at kunne lave et "track-back" eller et spor er der masser af billige aparater der kan...

denne her er billig og kan --> http://www.garmin.com/products/etrex/
Avatar billede perj Nybegynder
24. september 2006 - 16:22 #6
Glem heller ikke at se på Nüvi 300, 350 og 360 modellerne. Det kan også det du skal bruge, men er ikke billige.
http://www.garmin.dk/products/description/5/6574
Avatar billede perj Nybegynder
24. september 2006 - 16:49 #7
Vil lige tilføje:
Nüvi 300, 350 og 360 har MP3
Nüvi 300, 350 og 360 har IKKE kamera.
Når du forlader dit eks. hotel, trykker du på et ikon, som så lagrer koordinaterne, som du så senere nemt kan finde igen ved at trykke FIND.
Avatar billede evildoctor Praktikant
24. september 2006 - 20:35 #8
Det du efterspørger kan klares af ALLE håndholdte GPS'er der findes på markedet.
Vel og mærke de modeller som indeholder kort-materiale.
Der findes meget billige GPS'er der bare giver dig et koordinat, og evt kan guide dig i en bestemt retning, men den er nok ikke til meget gavn i en storby :)

Jeg tror ikke du behøver være så kræsen med hvad du køber. Kan vist fåes ned til omkring 2000 kr i Harald Nyborg så vidt jeg ved.
Har selv en TomTom Go 910, som er vildt lækker, men koster også 5K.

Fremgangsmåden på disse GPS'er er ikke at man "tager et billede", men typisk at man lagre koordinatet som favorit i en bestemt liste. Så kan man altid navigere dertil.
Ser lige om jeg kan finde et link fra H.N....
Avatar billede evildoctor Praktikant
24. september 2006 - 20:36 #9
Avatar billede evildoctor Praktikant
24. september 2006 - 20:37 #10
Vil lige tilføje at Nüvi 360 ikke er billig :)
(Men temmelig lækker!)
Avatar billede per_rasmussen Praktikant
25. september 2006 - 07:58 #11
Mange tak for alle jeres gode råd. Jeg vil nu gå videre derfra.
Til John Stigers: Jeg vil egentlig også gerne give dig nogle point. Hvordan klarer vi det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2006 - 08:22 #12
Opret et spørgsmål med teksten poit til john_stigers + smid et link til dette spørgsmål, så skulle det være ok :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2006 - 08:22 #13
poit = point :)
Avatar billede perj Nybegynder
07. oktober 2006 - 09:34 #14
Du har lukket, men får alligevel et link til denne spændende nyhed:
http://www.mobilewhack.com/reviews/navman_icn_750_-_the_worlds_first_image-based_navigation_device.html
Avatar billede per_rasmussen Praktikant
07. oktober 2006 - 14:02 #15
Mange tak for det!