Avatar billede dotnow Nybegynder
23. september 2006 - 12:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

XP installering med RAID 0

Jeg har en bærbar Zitech Z900T som har 2 Serial ATA 150 harddiske i RAID 0.

Da jeg købte maskinen fik jeg selvfølgelig en XP med licens + en ekstra cd. med device driver som eks. webcam, tvkort osv. her på ligger osse nogle RAID drivere.

Problemet er hvis jeg vil reinstallere pc via min XP cd så efter den har tjekket plads osv. så kommer der en blå skærm med  fejlmeddelse: STOP: 0x0000007B,0XF7CA5524,0XC0000034
Umiddelbart vil jeg sige det mangler drivere til at køre RAID 0, så har jeg efterfølgende prøvet at boote den igen og i starten af installering har man mulighed for at trykke F6 og installere en SCSI eller RAID driver men efter at have trykket F6 og lagt cdrom i drevet med drivere har jeg ikke muligheden for at installere dem...

Jeg har prøvet at installere XP både ved at boote på cd og ved at køre setup efter XP er startet op.
Avatar billede snowball Novice
23. september 2006 - 13:03 #1
Så vidt jeg husker, så skal driveren ligge på en diskette, så prøv at ligge den pågældende driver ud på en diskette, og prøv derefter igen.
Avatar billede franchize Nybegynder
23. september 2006 - 13:15 #2
Raid driveren skal ligge på en floppy disk, den kan nogen gange laves ved at boote fra din mother board cd men nogen gange kræver det at du skal gøre det i windows eller i commandoprompten hvis du ikke har mulighed for at komme til en windows der virker
Avatar billede franchize Nybegynder
23. september 2006 - 13:16 #3
Raid driveren skal ligge på en floppy disk, den kan nogen gange laves ved at boote fra din mother board cd men nogen gange kræver det at du skal gøre det i windows eller i commandoprompten hvis du ikke har mulighed for at komme til en windows der virker

var ment som et svar sorry
Avatar billede dotnow Nybegynder
24. september 2006 - 13:08 #4
hmm det er sgu da lidt åndsvagt... det er de færreste mennesker der har floppydrev i deres pc.... så skal jeg investerer i et eksternt floppydrev for at reinstallere maskinen eller vil det kunne lade sig gøre via en USB nøgle?

Er den i vinkel hvis i for 50 point hver.. i har begge kommet med et svar Snowball var først men franchize var mere uddybende.
Avatar billede snowball Novice
24. september 2006 - 13:29 #5
Du kan alternativt prøve at lave en ny installations CD via f.eks. nLite (http://www.nliteos.com/) hvor du så prøver at integrere de drivere der skal bruges til din PC.
Avatar billede franchize Nybegynder
25. september 2006 - 07:20 #6
problemet er at windows xp installationen leder kun på a: drevet man får bare ikke valg muligheden
Avatar billede dotnow Nybegynder
25. september 2006 - 09:09 #7
takker for svar:-)