Avatar billede qstergaard Nybegynder
22. september 2006 - 22:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mass attack - zone alarm stopper det!

Hello.. Jeg sidder her og for ikke så længe siden valgte min pc at bliver overvæltet med spyware, da jeg ikke havde noget antivirus program eller nogen form for firewall.. det selvf forståligt jeg så bliver attacked..

Noget som ikke skrammer mig jeg vælger at formatere og installere alt firewall/antivira programmer, inden jeg sætter mit netstik i.. deth ele går skam fint nok, Men efter 3 dage har jeg 55000 attacks mod min linje, hvilket jeg synes er temlig meget.. men er det meget normalt?...

Mit net falder nogen gange ud, ved ikke om det har noget attacks at gøre. Men tror i ikke det ville være en god ide at få slettet min ip, og be om en ny?.. nogen siger mig de gerne skal have listet min ip og køre lidt på mig :D... Men måske er jeg overtroisk.

Lidt hjælp ville være nice :)

/mvh Martin
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
22. september 2006 - 23:00 #1
Det ville jeg da gøre hvis jeg var dig. Og som du selv siger, så kan man nogle gange godt blive lidt overtroisk.
Umiddelbart synes jeg også det lyder af rigtig meget...  bliver selv attacket mange gange dagligt, men ikke 50.000 gange.
Avatar billede qstergaard Nybegynder
22. september 2006 - 23:01 #2
Det jo også 3-4 dage vi snakker om, men for mig synes jeg bare det lydder temlig vildt :)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
22. september 2006 - 23:24 #3
Det er det også...  Min har spærret 257 i dag, så der er langt op til 50.000....
Avatar billede qstergaard Nybegynder
23. september 2006 - 11:53 #4
Ja mon ikke :/ - men har du router?
Avatar billede langbein Nybegynder
23. september 2006 - 12:03 #5
gstergaard -> har du natrouter ?

(Hvis ikke så skulle det vel være gjort på forholdsvis kort tid å generere 55.000 "angrep".)
Avatar billede qstergaard Nybegynder
24. september 2006 - 01:51 #6
Har ingen router tilsluttet min linje :/
Avatar billede langbein Nybegynder
24. september 2006 - 21:17 #7
Det forklarer jo saken litt. Dette er ingen helt god situasjon. Du bør skaffe deg en nat router og sette opp PC bak denne. Uten en nat router så må du nesten regne med 55.000 "angrep" som normalt. Personal firewall er ikke gode nok i en slik situasjon. Dersom du setter opp en nat router så vil det tilsvarende antallet "angrep" være tilnærmet lik null. Med unntak av den trafikk som PC selv setter opp så vil det være helt stille bak en nat router.
Avatar billede tramm Nybegynder
26. september 2006 - 14:00 #8
Det kan lade sig gøre at de hænger i hukommelsen, og dermed ikke bliver slettet når du formaterer, medmindre at du slukker helt for strømmen.

Fik selv rådet af en ven der er IT-ing, men kan ikke forklare noget nærmere =)

Slukkede bare for strømmen, i 10 mins, og prøvede igen. Det virkede.
Avatar billede langbein Nybegynder
26. september 2006 - 14:27 #9
Jo, det kan være korekt. Dersom man har en dynamisk tildelt ip som er slik at den skifter ved hver pålogging (noen fungerer slik), så kan man bare reboote PC eller router og gjerne ta ut strømkontakten også, så får man en ny tildelt dynanisk ip. Jeg har også dynamisk tildelt ip, men her er perioden mellom hvert skifte av ip ca 3 måneder slik at det ikke vil skje noen endring i ip på grunn av en reboot eller frakopling.

Allikevell så vil et skifte i ip bare være en nokså miodlertidig løsning. En alminnelig postscan som man vil kunne bli utsatt når som helst vil hurtig kunne fylle loggen med mange tusen entries.

Zone Alarn og andre personal firewalls er i liten grad så robuste og pålitelige at de bør stå som den eneste firewall eller beskyttelse ut mon internett.

Man bør også kople opp in nat router eller hardware firewall.