Avatar billede gicls Nybegynder
22. september 2006 - 20:54 Der er 5 kommentarer

Kan ikke starte min PC. Har virkelig brug for hjælp hurtigt

Hejsa alle mand

Jeg er i voldsom krise..

Sagen er at jeg prøvede at opdatere min Home windows til en pro. Det startede også fint med at jeg bad den om at opgradere.. Den bad om min key som jeg indtastede og derefter installerede den nogle filer..
Så genstarter den og alt ser fint ud.. Når den så skal starte op igen tæller den ram og finder min hdd og cd drev.. Derefter går det galt..
Den tjekker mine hardware instillinger som den skal i installatioen.. Kommer dertil hvor den siger Windows Installation Startes... Den begynder så at bevæge sig ("proceslinien" i bunden") MEN den stopper lige før den er slut.. Derefter kan jeg intet gøre.. Har forsøgt at lade den stå i ca 30 min. uden der skete en rygende fis!..

Jeg har forsøgt at komme i fejlsikret tilstand men får ikke lov.. Virker som om mit keyboard "fryser" efter den har fundet mine diske så det kan jeg ikke..

Jeg ved seriøst ikke hvad jeg skal gøre.. Har prøvet at sætte min Home cd i for at prøve at rep.. Men den tager samme tur.. Også selv om jeg booter fra cd..

Vil virkelig blive ufattelig glad hvis der kunne hjælpe mig..

Pft
Gicls..
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2006 - 21:12 #1
det er normalt at windows hænger lidt i STARTEN af installationen, men ikke i slutningen.

Det kan være forskeldige ting forsager problemet.
her er en (af mange) sider som beskriver mulige fejl.
http://labmice.techtarget.com/windowsxp/Install/installbugs.htm
Avatar billede gicls Nybegynder
22. september 2006 - 21:22 #2
Ser ikke udtil der er nogen af dem der helt passer :0(
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2006 - 21:31 #3
hvordan er din konfiguration ?

evt sæt den til natten over,  det vil ikke undre mig at den virker imorgen så.

Der er mange ting der kan være galg,  det kan være noget så simpelt som at din harddisk har et beskadiget område, til en fejl på cd'en  der får det til at "lagge".

(jeg har selv prøvet det)  prøv med tålmodighed...  og lad den stå 2 timer denne gang.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2006 - 07:50 #4
Jeg ville til en start - boote op på XP-skiven - vælg REPARER FRA GENOPRETTELSESKONSOL - vælg drev - log ind - skriv, chkgsk /r /p  -> klik enter
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 21:04 #5
RESPONS??