Om du køber Retail eller på Licens skulle være lige meget dog, skal du huske at installere den korrekt.
Som hovedregel skal du have samme antal licenser til Office som du har CAL til Terminal, men hvis du har Device CAL og de logger på fra en maskine som har licens til Office i forvejen skal du så vidt jeg har oplyst ikke også have til Terminal serveren.
hvordan skal jeg forstå det, Jeg har 15 licenser pr. user installeret på TS og en office 2003 retail. Dem der så har en office licens på deres pc kan starte programmet, men dem der ikke har kan ikke ???
Nej, sådan fungerer det ikke, det er mest et spørgsmål at du ikke overholder licensregler, men tag kontakt til fx. Ravenholm som blandt andet lever af at sælge licenser, da lige netop Microsoft licenssystem kan være indviklet er det bedst at du tager kontakt til nogen som kan vejlede dig 100%
Det fungerer sådan at du skal have en licens til hver bruger der har mulighed at starte office på terminal serveren. Tekniskt set er der ingen forhindring for at installere en retail version på terminal serveren, og så lade all bruge den, det virker fint, men det er ikke ok i forhold til licens aftalen. Om brugerne også har office på deres computer så skal de have en anden licens til det.
Ja det passer som du skirver, jeg tog lige fejl af licens metoden. Office licens metoden er "per device". dvs. sige at enhver computer der nognesinde vil køre office skal have sin dedikerede licens. Der bliver ikke gjort forskel på om office køres lokalt eller over terminal server.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.