Avatar billede pexus Nybegynder
22. september 2006 - 14:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netgear WGT624v3

Hej.

Jeg har lige installeret denne Netgear router på mit netværk (TDC bredbånd/ip-telefoni). Abonnementet ved TDC omfatter 2 dynamiske ip adresser. Det hele kører fint og internettet virker som det skal.

Problemet opstår når jeg prøver at sende store mængder af data over nettet. Hvis jeg feks sætter en ftp server op, laver routeren automatisk "UPnP" (tror jeg det hedder) indstillingerne med porte osv. Men efter ca 30 min lukker forbindelsen bare ned og det trådløse netværkskort kan ikke få forbindelse til routeren. Derefter bliver jeg nød til at tage strømmen på routeren og sætte den til igen, derefter kører forbindelsen igen.

Jeh har prøvet at google det lidt, men det eneste jeg er kommet i nærheden af, er at det måske har noget med "Lease" perioder at gøre (aner ikke hvad det er???).

Her er hvad routeren skriver om lease perioder:

Lease Obtained      0 days,1 hrs,0 minutes
Lease Expires             0 days,0 hrs,43 minutes

Jeg har som sagt ikke den store viden om routere, så det er lidt svært for mig at gennemskue hvad problemet er...

På forhånd tak...
Avatar billede pexus Nybegynder
22. september 2006 - 14:54 #1
Hvis i skal bruge flere oplysninger fra routeren må i lige sige til, så hiver jeg dem lige frem...
Avatar billede pexus Nybegynder
22. september 2006 - 15:00 #2
Glemte lige at sige at netværkskortet i pc'en også er et netgear og jeg bruger deres medfølgende software til at oprette forbindelse til routeren. Derudover er netværket sikret med WEP 64 bit.
Avatar billede knto2104 Nybegynder
22. september 2006 - 15:15 #3
Prøv at tjekke dato og klokkeslet på routeren. Hvis de står hen i vejret kan det give de fejl du beskriver hvor lease-perioden er meget kort. Ellers kan du på de fleste routere sætte en anden lease-tid end 1 time.
Avatar billede pexus Nybegynder
22. september 2006 - 15:18 #4
Hvor tjecker jeg det, har lige logget ind på den og jeg kan ikke finde det nogen steder?.

Lease perioden kan jeg ikke rører ved, den bliver bare vist i et status vindue.

Men er det ikke lidt mærkligt at den kun gør det når der bliver sendt data?.
Avatar billede pexus Nybegynder
22. september 2006 - 18:31 #5
Du havde ret mht til tiden, den stod til GMT -8. Ved ikke om det har hjulpet med lease perioderne, men det må jeg jo lige teste. Nogen der ved hvad de som reelt ligger på?.
Avatar billede pexus Nybegynder
23. september 2006 - 12:50 #6
Nettet går stadig ned, efter ca 30min, andre ideer?.
Avatar billede pexus Nybegynder
27. september 2006 - 08:11 #7
Det ser ikke ud til at der var meget hjælp at hente her, jeg lukker den selv...