Avatar billede ldplusse Nybegynder
22. september 2006 - 11:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Harddisk fra Xbox virker ikke i PC mere

Jeg har fået en harddisk som har siddet i en Xbox (den gamle), men nu vil den ikke virke til pc mere.

Den kan godt findes i BIOS, men er ikke i "Disk Management".
Ham jeg fik den af, sagde at Xbox'en han "tagget" disken, så derfor kunne den ikke bruges i en PC.

Jeg har brøvet at lave Lowlevel format og andre ligende slette metoder, som findes på "Hiren's BootCD". Men der er ikke nogen som virker, de siger at der er en eller anden fejl på disken og stopper derefter.

Hvordan for jeg denne disk til at virke?
Det er en 160Gb Maxtor, så den har stadig lidt værdi.
Avatar billede ldplusse Nybegynder
22. september 2006 - 14:36 #1
Nå ingen der lige har et bud.
Disken er en 3.5" Maxtor disk 7200 Rpm 160 Gb. ATA interface.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
22. september 2006 - 15:57 #2
det er en sikring i selve IDE standarden der gør amn kan låse disken, koden SKAL fjernes på den maskine den sad i, mange har prøvet at låse disse diske op, men er såvidt jeg ved ikke lykkedes nogen endnu.
Avatar billede ldplusse Nybegynder
25. september 2006 - 09:31 #3
Det lyder kedeligt.
Når man er der nogen som så har et link til hvordan man fjerner koden, når man sætter den tilbage i Xbox'en.
Avatar billede ldplusse Nybegynder
16. oktober 2006 - 10:50 #4
Lukket