Avatar billede ridisc Nybegynder
21. september 2006 - 17:29 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Arto status

Hej. Nogen der kan hjælpe mig med en kode der tjekker om en Arto bruger findes, og derefter skriver om man er online, offline, optaget, er straks tilbage eller ikke til stede?
Avatar billede madeindk Nybegynder
21. september 2006 - 17:55 #1
Det kan du ikke medmindre du har adgang til Artos database, og det regner jeg ikke med du har. Det eneste jeg har set i ASP er at du kan hive brugerens brugernavn ud via brugerens ID.

Desværre!
Avatar billede ridisc Nybegynder
21. september 2006 - 18:00 #2
Nå. Andre der kan hjælpe?

Det er bare, har set flere scripts der søger på en HH bruger (www.n.dk) og så kan de se om man er online eller offline. www.nsekstra.dk hiver også en hel brugers informationer ud. http://www.nsekstra.dk/Brugere/hhbrugerinfo.php?hhid=2110960 et eksempel.
Avatar billede bouggi Nybegynder
21. september 2006 - 18:01 #3
arto har så vidt jeg husker lavet en arto notifier der downloades og installeres og derved kan du se om dine venner er online eller ej.. men mener ikke at det er muligt for dig at se alle brugeres status..
Avatar billede ridisc Nybegynder
21. september 2006 - 18:17 #4
Jeg er ligeglad med deres programmer. Det skal ikke bruges til at se hvem af mine venner der er online osv. Skal bare bruge den løsning. Og så vidt jeg ved skrev jeg ikke at jeg ville vide alle brugers status, men blot én brugers.
Avatar billede madeindk Nybegynder
21. september 2006 - 18:17 #5
Tror også N er lavet på en helt anden måde end Arto. Tror bestemt ikke Arto ønsker at skulle give brugers "informationer" ud til andre sites end deres egen.
Avatar billede ridisc Nybegynder
21. september 2006 - 18:19 #6
Så kontakter jeg Arto og spørger om det er muligt.
Avatar billede madeindk Nybegynder
21. september 2006 - 18:20 #7
Haha - det gør du bare ;-) Tror bestemt ikke på et positivt svar, men lad os nu se.
Avatar billede madeindk Nybegynder
21. september 2006 - 18:20 #8
Her er mit svar i hvert fald.
Avatar billede ridisc Nybegynder
21. september 2006 - 18:21 #9
Du har jo ikke bidraget til en løsning.
Avatar billede madeindk Nybegynder
21. september 2006 - 18:23 #10
Nej, muligvis ikke. Men jeg har da fortalt dig jeg bestemt ikke tror det er muligt.

Men kontakt du bare Morten eller Daniel fra Arto, og lad os så se om du ikke får det samme svar som jeg/vi har givet dig!

Rigtig god fornøjelse.
Avatar billede madeindk Nybegynder
21. september 2006 - 19:50 #11
Hovsa...

Svar fra Daniel, fra Arto - www.frenz.arto.dk

Hejsa

Nej det er ikke muligt at få den status ud til brug på andre hjemmesider, så skal man ihvertfald være rimelig kreativ og parse det ud af vores html

Mvh. Daniel
Avatar billede ridisc Nybegynder
21. september 2006 - 22:12 #12
Søde ven da, du får det til at, lyde som en konkurrence. Siger skam ikke du tager fuldstændig fejl. Spørg bare efter en løsning. Så slap af mulle. Du har intet vundet af det her, end at jeg synes du er mere spasser end du var før du begyndte at skrive i det her spg.
Avatar billede madeindk Nybegynder
21. september 2006 - 22:55 #13
Nej, det kan godt være. Jeg er ligeglad - du skal bare lære ikke at spille så smart. Jeg havde ret, lær det.

Lad os lukke denne debat nu.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
21. september 2006 - 22:57 #14
Lad os ikke svine hinnanden til. Vejret har været super dejligt, så lad os ikke ødelægge den gode dag.

Jeg er frisk på at tage udfortningen op. Men skal dog gøre opmærksom på, at det ikke er helt korrekt scripting-stil at "stjæle" information fra andres sider. (Men hvis Daniel fra Arto siger, at det kræver et "kreativt" script kan jeg vil nok se lidt bort fra dette?)
Avatar billede madeindk Nybegynder
21. september 2006 - 22:59 #15
Jeg har ikke svinet nogen til - husk det.

Men ja, Daniel - har sagt det kræver at man parser siden - og det kræver vel en del fritid og at man keder sig, ret meget for at gå så højt op i en Arto profil. Hold da fest.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
22. september 2006 - 00:05 #16
Avatar billede danielss Nybegynder
22. september 2006 - 20:30 #17
lad os se koden hmm10... Jeg er stadig igang med at lære php, og jeg havde da ingen ide om at man kunne det... Glæder mig til at se koden.. det ser niced ud...(det med at hente oplysninger fra en html side!
Avatar billede hmm10 Nybegynder
22. september 2006 - 21:38 #18
danielss > Jeg skal nok vise scriptet senere, men jeg vil gerne have en kommentar fra ridisc først. (Det er mere overskueligt for nye brugere at følge med i indlæget, hvis der ikke er mange script efter hinnanden. Derfor vil jeg gerne tilpasse scriptet, så det passer til spørgsmålet i dette indlæg, og så derefter vise løsningen én gang for alle)
Avatar billede ridisc Nybegynder
24. september 2006 - 21:10 #19
Hej. Madeindk du sidder netop og sviner mig til.

Hmm10 > Kreativ hjerne må man sige.
Avatar billede danielss Nybegynder
24. september 2006 - 21:15 #20
nice, endelig ridisc:D så kan jeg endelig se scriptet:D hehe
Avatar billede madeindk Nybegynder
24. september 2006 - 22:21 #21
Ridisc -> Hvorfor i alverden har jeg svinet dig til?
Avatar billede hmm10 Nybegynder
24. september 2006 - 23:25 #22
Kunne man få noget respons, så man kunne få afsluttet dette indlæg?
Avatar billede ridisc Nybegynder
25. september 2006 - 13:10 #23
Hmm10 > Ja koden?

Madeindk > Du sidder og tror du er sej fordi du har fået et svar fra Daniel hvori der står det næsten er umuligt. Men alligevel dukker hmm10 op med et svar der virker.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
25. september 2006 - 16:36 #24
Ikke umeldbart noget som jeg tolkede som et respons, men okay. Her er scriptet:

if($_GET['brugerid'])  //  URL and User check
{
    $str = file_get_contents('http://www.arto.dk/brugere/brugerinfo.asp?id='.$_GET['brugerid']);  //  URL
    $conditions = array(
        array(  //  Add new condition; #0
            '<tr><td><b>Status:</b></td><td>',    //  Start-indicator
            '</td>',  //  End-indicator
            array('Offline', 'Online')  //  Only accept the output from array
        ),
        array(  //  Add new condition; #1
            '<tr><td><b>Seneste&nbsp;login:</b></td><td>',
            '</td>',
            true  //  Use only "clean" output by using true
        ),
        array(  //  Add new condition; #2
            '<tr><td><b>Hum&oslash;r:</b></td><td>',
            '</td>',
            false  //  Use all from the output by using true
        ),
    );
    foreach($conditions as $a => $b)
    {
        ${'str'.$a} = explode($b[0], $str);
        ${'str'.$a} = explode($b[1], ${'str'.$a}[1]);
        if(is_array($b[2])) { foreach($b[2] as $c => $d) if(stristr(${'str'.$a}[0], $d) !== false) ${'str'.$a} = $d; }
        elseif($b[2] == false) ${'str'.$a} = ${'str'.$a}[0];
        elseif($b[2] == true) ${'str'.$a} = strip_tags(${'str'.$a}[0]);
    }
    if(!is_array($str0))
    {
        print_r($str0);  //  print output #1
        print "<br />\n";
        print_r($str1);  //  print output #2
        print "<br />\n";
        print_r($str2);  //  print output #3
    }
    else print 'Brugeren eksisterer ikke.'."<br>\n";
}
else print 'For at finde en bruger i dette eksempel, SKAL der fremgå en brugerid i adresselinjen.'."<br>\n".'fx. ?brugerid=<b>1234</b>';

Scriptet er i-og-for-sig ikke så advanceret.

Teori: HTML hentes ind fra 3. part og klippes op efter hvilket output, som man skal bruge. Dvs. at der i dette script skal fortælles, hvilket output man ønsker - blot ved at fortælle, hvad der kommer før og efter. Output kan så behandles alt efter, som man ønsker det, men oftes vil der i det fra 3. part optræde HTML-tags, hvilket fjernes via false/true i det 3. parameter i array'et "$conditions". Ønskes derimod et klart output som fx. "Offline" og "Online" søger vi blot efter ordet i outputtet og returner den værdi, som returner true.

HMM10
Avatar billede ridisc Nybegynder
25. september 2006 - 18:05 #25
Opgaven er jo fuldført. Hehe.

Tak for det.