Avatar billede thomas_u Nybegynder
21. september 2006 - 10:57 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Hjælp har fået ændret mit windows drev

hej jeg sidder med en hp bærebar hvor jeg har fået ændret c: til d drev kan jeg lave det om på nogle måde kan ikke komme ind i windows kun dos hvis det ikke kan lade sig gøre kan man så på en eller anden måde ændre boot drev så det booter på d i stedet for c

har installeret windows det startet bare ikke op

nogle her inde som ved hva jeg skal gøre
Avatar billede jacla Nybegynder
21. september 2006 - 11:11 #1
Du går ind i "Denne Computer" Finder det der skal være dit C-drev (I dit tilfælde må det hedde D-Drev) højreklik på det, vælg omdøb og kald det C:

vh
Jan    C",)
Avatar billede thomas_u Nybegynder
21. september 2006 - 11:13 #2
ja men kan ikke komme ind i windows det skal forgå i dos har prøvet at reinstallere både ved almindelig windows og en recovery skive
Avatar billede jacla Nybegynder
21. september 2006 - 11:46 #3
Prøv at taste F8 under opstarten, vælge sidts kendt virkende konfiguration, hvis du stadig ikke kan komme ind på Pc'en prøv i fejlsikret tilstand.

Ellers skal du have en XP Cd i og lave en repair

Kan du kun få dosprompten frem tast cd.. enter cd.. enter skriv cd C: enter C:/ dir og se om der er en repair.

Er det en Windows 98 styresystem kan du i dosprompten skriv scanreg/fix Kan ikke huske om der skal være mellemrum mellem scanreg og /

vh

Jan
Avatar billede thomas_u Nybegynder
21. september 2006 - 11:55 #4
hej igen taste f8 kan jeg ikke for denne her hb har et inbyget den køre revoery fra hvergang jeg har installeret windows starter den sin egen recovery program op det kan ikke finde ud af at installere når c drev er blevet til d så er rimmelig meget på røven
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 12:30 #5
Prøv at boote op på din XP-skive - vælg "Reparer fra genoprettelseskonsol" - vælg drev - log ind - skriv bootcfg - klik enter til alt hvad der foreslås - skriv fixboot - bekræft - klik enter - skriv fixmbr - bekræft - klik enter - skriv exit - klik enter
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 13:25 #6
RETTELSE !!!!
Prøv at boote op på din XP-skive - vælg "Reparer fra genoprettelseskonsol" - vælg drev - log ind - skriv bootcfg /rebuild - klik enter til alt hvad der foreslås - skriv fixboot - bekræft - klik enter - skriv fixmbr - bekræft - klik enter - skriv exit - klik enter
Avatar billede thomas_u Nybegynder
21. september 2006 - 13:26 #7
det virker ikke nu har jeg fået smadret partionen det du skriver med at jeg skal skrive bootccfg så får jeg nogle valgmulighedder og det samme med fixbot og tilsidst fixmbr skulle jeg skrive ja og nu er den smadret hva gør jeg så nu ?
Avatar billede thomas_u Nybegynder
21. september 2006 - 13:47 #8
har geninstalleret windows men den kan ikke starte op
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
21. september 2006 - 13:51 #9
kan du komme ind i BIOS og ændre på boot-devices ?
Avatar billede thomas_u Nybegynder
21. september 2006 - 14:00 #10
ja det kan jeg godt problemet er bare at der er kun en hd som er delt op i drev så det kan jeg ikke ændre på i
bios
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
21. september 2006 - 14:07 #11
kan du på nogen måde komme til at ændre i boot.ini?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 14:54 #12
Er det mig du beskylder for at ha`smadret din partition ??
Avatar billede thomas_u Nybegynder
21. september 2006 - 14:55 #13
ikke umidelbart
Avatar billede thomas_u Nybegynder
21. september 2006 - 14:57 #14
Helgec Nej beskylder dig ikke for noget er jo bare nød til at sige hva der sker nå jeg gør forskellige ting jeg beskylder ikke nogle for noget som helst
Avatar billede thomas_u Nybegynder
21. september 2006 - 15:00 #15
hvordan disabler jeg den der hprecovery som starter op værgang jeg har geninstalleret windows så genstarter den ok kommer op med hp pc recovery og så kan jeg jo køre en recovery men når er gjort kan den ikke finde ud af og starte op for der hvor det hed c er blevet til d
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 15:05 #16
Hvis ikke du har data der skal gemmes så formater
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 15:07 #17
Du er nødt til at stille og roligt at forklare hvad der sker og hvornår
Avatar billede thomas_u Nybegynder
21. september 2006 - 15:13 #18
Problemmet er at der er en hadisk delt op i 3 drev et Hp recovery drev som ikke kan slettes og så et d drev som faktisk skulle være et c drev prøver lige og forklar helt forfra får en computer ind af døren fyldt med virus og den skulle jeg fikse så jeg smider en xp cd i og begynder at kopiere filer så kommer jeg til et sted hvor jeg sletter partion c og begynder og formatere men så ryger strømmen og der efter er mir såkaldte d / hp recovery drev blevet til et c drev og her er jeg så nu
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 15:35 #19
OK! Du har altså en XP installations-cd - på harddisken har du en recovery partition (skjult??) og derudover har du et drev/partition med data der ikke må slettes - er det korrekt forstået?
Har du bredbåndsforbindelse? har du brænder?
Avatar billede thomas_u Nybegynder
21. september 2006 - 15:41 #20
jep har både bredbånds forbindelse og brænder og korrekt forstået
Avatar billede thomas_u Nybegynder
21. september 2006 - 15:43 #21
en lille rettelse har kun et drev som jeg ikke kan slette og det er det hvor der ligger hp recovery software og det er det drev som bokstavet c som ellers skulle hedde d
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 15:48 #22
Jeg mener at vi må ha` total styr på hvordan de partitioner er fordelt på den harddisk, det kan gøres på forskellig måde - jeg vil fore slå dig at downloade INSERT som er en Live-cd (30 Mb) den kan du boote på og så kan vi komme ind og se på problemet, jeg skal nok hjælpe dig - du skal brænde den ISO fil du downloader som et boot-image - du kan finde filen på http://www.inside-security.de/insert_en.html du skal vælge seneste version engelsk version - jeg er tilbage ca. kl. 17:00
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 22:12 #23
RESPONS
Avatar billede thomas_u Nybegynder
01. januar 2007 - 16:14 #24
Hej helgec gjorde som du sagde og ja så  har jeg fået ændret det
Avatar billede thomas_u Nybegynder
01. januar 2007 - 16:21 #25
helgec kan ikke give dig point
hvordan gør jeg ?
Avatar billede thomas_u Nybegynder
18. august 2010 - 19:53 #26
lukket