Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
21. september 2006 - 09:49 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvis jeg mister min laptop. Mine data ?

Hej

Hvis nu min laptop, hvordan sikre jeg så bedst at der ikke er nogen alm. tyv der lige læser/misbruger mine data ?

Alm. Windows password..
Eller hvis der er et bios password...det er vel ikke så tosset....
Findes der noget software, som bare er super...?  Billigt/dyrt ?
Avatar billede venturer Nybegynder
21. september 2006 - 09:57 #1
BIOS password hjælper ikke det mindste. Det er bare et spørgsmål om at tage disken ud og sætte den i en anden maskine.

I Windows XP har du en indbygget mulighed for at kryptere de meste følsomme af dine data.
Der findes også andre produkter som kan kryptere al data på disken, hvilket så kræver et password for at kunne boote fra disken (uanset hvilken maskine den sidder i), men disse løsninger kan hurtigt løbe op i en del kroner (500 - 1.500,-)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 10:04 #2
brug windows  Encrypted File System  (EFS)    det kræver at du laver din harddisk til en NTFS disk, og at du bruger windows xp pro.
Jeg har selv ville finde ud af hvor sikker EFS var, og har brugt en del tid på at finde programmer som kunne de-krypterer efs, men uden resultat.

EFS gør desuden det, at den forhindrer "tyven" i at læse dine data, ved bare at sætte harddisken over i en anden maskine.

Du skal dog huske på at du selv er det svageste led, og du skal bruge en stærk adgangskode til din brugerkonto,  kan de knække din adgangskode, får de adgang til dine data !
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
10. august 2007 - 08:45 #3
Sorry...her lidt forsinket bliver den lukket med point til deling....
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2007 - 08:55 #4
du kan gør som de andre forslår,  og yderligere sikrer med ved at gøre følgende.
start > kør > syskey      enter
her kan du enten indtaste et password, eller gæmme den på en diskette.
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
10. august 2007 - 16:41 #5
TAK, simplet men slet ikke tosset...