Avatar billede kwjkwj Nybegynder
20. september 2006 - 23:31 Der er 5 kommentarer

Messenger virus - hijakthis.log

Hej
Jeg tror jeg har fået det hele med, men vil naturligvis gerne være sikker.

På forhånd tak

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:27:32, on 20-09-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.0.720.3640\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Anne B\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.kdu.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] _HDAShCut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] _ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] _ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] _sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe AcRdB7_0_0 -reboot 1
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.0.720.3640\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O20 - AppInit_DLLs: repairs303169590.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
Avatar billede kklm Nybegynder
21. september 2006 - 00:14 #1
Har du selv styr over disse her:

O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] _ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] _ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] _sm56hlpr.exe

Jeg syntes nemlig at disse ser lidt mystiske ud - men har ærligt talt ikke nok forstand på dette til at jeg vil tilråde dig at fjerne dem.
Så PLZ vent på at en ekspert har givet dig en kommentar :)
Avatar billede kklm Nybegynder
21. september 2006 - 00:16 #2
De skal nok være ok - har bare ikke set disse før i min egen (hvilket nok skyldes at ikke alle har de samme programmer som mig)

Men umiddelbart ser dem der begynder med "Alc" ud til at være fra brændeprogrammet "120%Alcohol" eller hvad det nu hedder :)
Avatar billede kwjkwj Nybegynder
21. september 2006 - 00:23 #3
Jeg har ikke styr på dem... Men vil gætte på at igfx står for Intel Graphics, men det skal jeg slet ikke gøre mig klog på. De sidste har jeg ingen anelse om...
Avatar billede kklm Nybegynder
22. september 2006 - 00:17 #4
Ok - bare i orden. Er du blevet ren - eller har der virkelig ikke været nogen inde og kigge ordentlig på det?
Avatar billede kwjkwj Nybegynder
22. september 2006 - 08:18 #5
Jeg går bare ud fra at den er ren. Ellers må jeg rense skidtet en gang til...