Avatar billede jens_jensen Nybegynder
20. september 2006 - 23:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Backup af musik

Hej

Jeg søger den letteste måde at tage backup af ca. 12 Gb musik til DVD+RW.

På forhånd tak!
Avatar billede coderdk Praktikant
20. september 2006 - 23:59 #1
Den letteste måde er vel at brænde lidt ad gangen ;)
Avatar billede jens_jensen Nybegynder
21. september 2006 - 00:18 #2
Det giver ikke point det der, du må finde på noget bedre ;)
Avatar billede coderdk Praktikant
21. september 2006 - 02:07 #3
Vil heller ikke tage point for det - Det er for simpelt, men det er den letteste måde ;) Jeg bruger Nero, så hiver jeg bare mapper over på dvd'en indtil den er fyldt og fortsætter fra hvor jeg slap når den første er brændt :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. september 2006 - 03:02 #4
Måske Nero BackItUp. Den spørger vidst efter DVD'er som den skal bruge dem.
Avatar billede jens_jensen Nybegynder
21. september 2006 - 17:05 #5
Ja jeg plejer også bare at fylde en DVD op stille og roligt men jeg synes dog det bliver noget bøvlet når den er ved at være fuld. Så skal man til at prøve sig frem med hvad der kan være på den eller ej. Jeg er begyndt at tænke i om man ikke kunne finde et program der kunne gøre det lidt lettere. Programmet "Splitter" tager hele musikmappen og deler den op i det antal dele man ønsker. I mit filfælde bliver det en 3-4 stykker, og så brænder man bare hvert stykke over på en DVD. Smart. Nu er der bare det at programmet udtrækker nogle skjulte filer som man bliver nødt til at slette manuelt efter at man har joinet stykkerne sammen. Irriterende. Så er der WinZip 10 som også har nogle muligheder for at backe up på DVD direkte men så vidt jeg har forstået vil WinZip altid pakke musikfilerne først og det tager lang tid, så det er også en dårlig mulighed (og man vinder heller ikke noget særligt ved det da MP3/WMA er pakket i forvejen). Jeg kan kun finde to programmer som virker ligesom Splitter og de er efter min mening ikke gode nok til at jeg tør at bruge dem til formålet, også fordi at de har de svagheder jeg snakker om. Jeg kigger lige på Nero BackItUp.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. september 2006 - 17:59 #6
Et backup program der i forvejen kan fortælle hvor mange DVD'er der skal bruges, må vel være at foretrække. Splitter, som jeg ikke kender, skal vel først kopiere alle filer til en ny destination. Det må også tage lang tid! Eller splitter den mapperne som de er?
Avatar billede jens_jensen Nybegynder
21. september 2006 - 19:39 #7
Ja BackItUp ser virkelig lovende ud. Faktisk har jeg det jeg har bare aldrig bemærket det og vidst hvad det kunne. Men det ved jeg så nu og jeg ser frem til at prøve det her en af de nærmeste dage. Jeg ved ikke lige hvor lang tid Splitter tager om at laver de tre filer men hvis det virkede optimalt var det bestemt en mulighed. (man vælger sin mappe på fx 12 Gb og fortæller hvor store "chunks" (stykker) den skal lave hvorefter programmet begynder at dele mappen+undermapper op i de dele man ønsker). Hvis BackItUp også bare beder om en ny DVD når den foregående er fyldt op er det jo perfekt.
Avatar billede jens_jensen Nybegynder
28. september 2006 - 11:28 #8
Jeg bruger BackItUp fremover så akyhne må gerne lægge et svar.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. september 2006 - 11:43 #9
Et svar :-)