Avatar billede straegaard Nybegynder
20. september 2006 - 21:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

svchost sluger cpukraft

En af de to svchost som kører under 'SYSTEM' får mit cpu-brug til konstant at stå på 100%.
Det eneste antivirus jeg har for øjeblikket er AVG og jeg får hele tiden meldinger om at der er fundet diverse trojan/backdoor-ting osv.
Jeg har lige installeret xp (det er en ny computer) og jeg har ikke fået downloadet SP2 for hver gang jeg forsøger så fryser min computer "halvt". DVS. jeg kan ikke trykke på nogle ting/andre programmer, men hvis jeg f.eks. allerede er inde i word kan jeg godt skrive videre.
Jeg går ud fra at det skyldes at alt cpu-kraften bliver taget af denne svchost, men hvad kan jeg gøre ved det?

Jeg så et andet topic her på eksperten om nogenlunde samme form for problem, hvor det hjalp at fjerne nogle filer gennem hijackthis, men jeg kan desværre ikke lægge en log ind før i morgen da jeg ikke er på min egen computer lige nu.
Avatar billede hcma Novice
20. september 2006 - 22:02 #1
bare en bibemærkning:  næste gang du skal til at re-installere WinXP, så sørg for allerede at have downloaded SP2, så den ligger klar INDEN DU GÅR PÅ NETTET.
Avatar billede straegaard Nybegynder
21. september 2006 - 16:52 #2
:D det gør jeg næste gang

Men dette problem har løst sig lige for øjeblikket (jeg fandt noget virus og fjernede det), så jeg lukker bare tråden her (og forsøgerom jeg kan downloade SP2 nu :P)