Avatar billede Andarkelben Praktikant
20. september 2006 - 10:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

3D spil laver polygonfejl på nyere bærbar

Min svoger har lige anskaffet sig en nyere Prostar bærbar (specs i bunden), som fungerer upåklageligt, bortset fra at den ikke kan håndtere 3D spil.

Når man starter et spil som eks. World of Warcraft, starter spillet fint, men efter få sekunder drukner man i polygonfejl. Hvis man stopper spillet og hopper tilbage til Windows, er der oftest intet i vejen med grafikken, men engang imellem er ikonerne på skrivebordet blevet udvaskede.

Vi har installeret den seneste Catalyst Mobility 6.8 driver (ældre version løste ikke problemet), og hvis man går ind under 3D setup i CCC, er der de samme fejl i testvinduet med den røde racerbil. Det har heller ikke hjulpet at pille ved indstillingerne i CCC.

Skærmen kører med 60Hz og en opløsning på 1680 x 1050 og det har ikke hjulpet at ændre på hverken opløsning, eller refresh-rate.

Håber i har en løsning, eller en masse gode ideer, så vi kan finde en løsning.

MVH
Rincewind

Specs:
Prostar Bærbar
Pentium 4 3.4GHz
1 GB Ram
60GB HDD
ATI Radeon 9700 Mobility
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. september 2006 - 19:38 #1
Jeg regner med at grafikkortet bruger noget af maskinens ram. Hvor meget har den til rådighed?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. september 2006 - 19:39 #2
Kører maskinen med fuld hardwareacceleration? har I testet DirectDraw og DirectX med DXDIAG?
Avatar billede Andarkelben Praktikant
20. september 2006 - 20:48 #3
Kan desværre ikke lige se hvor meget ram den har til rådighed, da jeg ikke har den hos mig lige nu, men sidst jeg kiggede havde den vist omkring 6-700MB til rådighed, når man lige har startet den op i Windows. Ved ikke hvor meget grafikkortet tager.

Ja, den kører med fuld accel. og vi har testet med dxdiag og samtlige tests bliver gennemført, uden problemer, eller grafikfejl.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. oktober 2006 - 01:02 #4
Er du kommet videre?
Avatar billede Andarkelben Praktikant
01. oktober 2006 - 14:30 #5
Joeeeh, min svoger afleverede maskinen til sin lillebror, som rettede lidt på alle indstillingerne i driver-setuppen, hvilket jeg allerede havde prøvet, og pludselig virkede den :-| hmmm.....

Så nu venter vi lige og se om den fortsætter med at virke, så jeg holde rlige tråden i live lidt endnu.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. oktober 2006 - 14:40 #6
Ok.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 11:16 #7
Skal vi lukke?
Avatar billede Andarkelben Praktikant
14. oktober 2006 - 12:13 #8
Ja, der har ikke været nogen problemer med maskinen siden, så jeg tror vi lukker tråden.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 12:32 #9
Du løste selv problemet, og tager selv pointene.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 00:47 #10
Ved du hvordan du lukker?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. oktober 2006 - 00:34 #11
??
Avatar billede Andarkelben Praktikant
23. oktober 2006 - 09:17 #12
Har lige været på ferie, så derfor har jeg ikke svaret før nu... er det ikke noget med at der skal ligge et "svar", som jeg kan vælge at lukke udfra?!?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:07 #13
Du fandt selv ud af problemet. Derfor: Put selv et svar og accepter dette.

Se evt. her: http://www.racingcar.dk/eksperten/svar/svar.html
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. oktober 2006 - 12:37 #14
Skal vi have lukket?
Avatar billede Andarkelben Praktikant
01. november 2006 - 10:27 #15
Joeeh, men hver gang jeg trykker på "accepter" og tro mig, det er mange gange, så kommer knappen bare frem igen, så den vil simpelthen ikke acceptere...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. november 2006 - 10:46 #16
Og du markerer dit eget navn?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. november 2006 - 10:47 #17
I den lille boks ved siden af "Accepter"-knappen? Prøv evt at putte et nyt svar.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. november 2006 - 10:48 #18
Ellers se om du kan give dem til mig, så opretter jeg en tråd hvor du kan få pointene igen.
Avatar billede Andarkelben Praktikant
01. november 2006 - 13:37 #19
Så ser det ud til, at det virkede...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. november 2006 - 16:06 #20
Fint nok.