Avatar billede dennisjuul Nybegynder
20. september 2006 - 09:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA-applikation via Access 2003

Hej.

Jeg har en VBA-applikation, som efter at jeg har opgraderet til Office 2003, er begyndt at komme med fejlen:

Run-time error '3761':
Præcisionen af decimalfeltet er for lav til at godkende det tal du forsøgte at tilføje.

Fejlen opstår, når jeg forsøger at køre en insert-forespørgsel, f.eks.:
insert into [table] select [felt],[felt] from [table] where [statement]

Nogle idéer?

Hilsen Dennis
Avatar billede mugs Novice
20. september 2006 - 09:21 #1
Kontroller antallet af decimaler i feltet. Jeg har ikke 2003, men gætter på at fejlen opstår.hbis du f.eks. indsætter et tal med 3 decimaler og der kun er afsat 2 i tabellen.
Avatar billede dennisjuul Nybegynder
20. september 2006 - 12:32 #2
Tak for det, jeg kigger det lige igennem igen.

Dennis
Avatar billede dennisjuul Nybegynder
30. januar 2007 - 10:58 #3
Kan se at jeg ikke fik vendt tilbage. Men du skal naturligvis have dine point, da dit svar var korrekt.

Dennis