Avatar billede jeuann Nybegynder
19. september 2006 - 21:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort: Intel GMA 950

Jeg vil lige høre om dette grafikkort, jeg kan ikke finde ud af om det er godt eller skidt.

Er det med delt eller dedikeret ram? (hedder det ikke det?)

Hvad mener I om det, er det værd at satse på?

Det sidder i maskiner som denne her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202447
Og: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217484
og: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=219451

På forhånd tak!
Avatar billede webdesigner Praktikant
19. september 2006 - 23:12 #1
Intel GMA 950 er et udemærket graffikort understøtter shader 9.0 dvs at du kan spille BF2 på den :) eller hvad med hitman :)

yeps det kan sparke røv men det er self ikke et ATi eller nVidia....

men du skal sørge for at det er dedikert ram delte er delt med alle system processerne og det sløver grafikken en del...
Avatar billede webdesigner Praktikant
19. september 2006 - 23:13 #2
men du skal sørge for at det er dedikert ram!!!
delt er delt med alle system processerne og det sløver grafikken meget...
Avatar billede jeuann Nybegynder
20. september 2006 - 09:35 #3
Kan man se om det er dedikeret RAM i de nævnte modeller?
Avatar billede hestensmund Nybegynder
20. september 2006 - 12:01 #4
GMA950 kan ikke afvikle BF2 fordi det understøtter Dx 9!
Avatar billede hestensmund Nybegynder
20. september 2006 - 12:47 #5
GMA er heller ikke et grafikkort med en integreret grafik chip på bundkortet. FRaråder det til spil i den tunge ende, og til spil generelt
Avatar billede jeuann Nybegynder
20. september 2006 - 13:44 #6
oO(Gad vide hvad BF2 er?)

Computeren skal mest bruges til uddannelse, men derfor vil man godt have noget der virker alligevel......
Avatar billede lzs Nybegynder
20. september 2006 - 16:04 #7
Det er ikke et godt grafikkort hvis der skal spilles, men det er godt til skolebrug.
BF2 er et FPS spil :P
Avatar billede hestensmund Nybegynder
20. september 2006 - 18:22 #8
Battlefield 2
Avatar billede jeuann Nybegynder
20. september 2006 - 20:47 #9
Ok, det korte af det lange er vel at man fornuftsmæssigt bør finde en maskine med bedre grafik-kort i
Avatar billede hestensmund Nybegynder
21. september 2006 - 08:33 #10
Kommer jo an på om du skal bruge den til at sende en raket til månen eller bare skolearbejde
Avatar billede webdesigner Praktikant
21. september 2006 - 09:30 #11
hmmm okay...  mente bar den havde shader 2.0.. min fejl... den kan altså ikke hånterer bf2 :).... men som sagt det er ikke et radeon eller nVidiakort ;) hehe

here er links til forum's med folk her har spillet på systemet

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=56545
http://forum.tabletpcreview.com/showthread.php?t=3035
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=2&tID=359606
Avatar billede hestensmund Nybegynder
21. september 2006 - 19:36 #12
At den har shader 2.0 eller ej udgør  ikke om det kan afvikle spil
Avatar billede jeuann Nybegynder
22. september 2006 - 14:55 #13
Jeg har ingen intentioner om at sende noget til månen, men det er klart at den ikke skal være fuldstændig ubrugelig på forhånd, selvom den som udgangspunkt skal bruges til uddannelse...
Avatar billede jeuann Nybegynder
26. september 2006 - 14:12 #14
Point hvis I smider et svar....
Avatar billede jeuann Nybegynder
04. oktober 2006 - 10:37 #15
Ok men tak for svar,  jeg snupper pointene selv nu ingen reagerer =)