Avatar billede daffytheduck Nybegynder
19. september 2006 - 21:18 Der er 2 kommentarer

Hjælp til Hijack..

Hej med jer..
Min datter fik msn vira i går, jeg har kørt superantispyware og Mwav hvordan ser min log ud..
På forhånd tak
Jørgen
Avatar billede daffytheduck Nybegynder
19. september 2006 - 21:19 #1
Glemte lige log-filen O)

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\jusched.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE\opware32.exe
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\DOCUME~1\JRGEN~1.PRI\DOKUME~1\TSKS~1\alg.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.0.720.3640\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe
C:\Programmer\SEC\MagicTune 2.5\GammaTray.exe
C:\Programmer\SEC\Natural Color\NaturalColorLoad.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Jørgen.PRIVAT-F5A8C05D\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\SJRYR8M9\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=55245&clcid={SUB_CLCID}
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R3 - URLSearchHook: (no name) - {A7F9EA89-574D-7F91-1C03-5CF00ACC38E9} - C:\WINDOWS\system32\zjtlrsw.dll (file missing)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinSvr] C:\WINDOWS\system32\WinSvr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Omnipage] C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE\opware32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\Programmer\IncrediMail\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Tmta] "C:\DOCUME~1\JRGEN~1.PRI\DOKUME~1\TSKS~1\alg.exe" -vt yazb
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.0.720.3640\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Color Calibration.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: NaturalColorLoad.lnk = ?
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Overfør med Download &Express - C:\Programmer\Download Express\Add_Url.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O15 - Trusted Zone: http://www.pr0nleech.com
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. september 2006 - 04:28 #2
Det kunne da nemt have været meget værre.

For at kunne se alle filer og mapper, gør du dette http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Så gør du dette:

Klik på "Start" - Vælg "Søg".
Klik på linket "Skift indstillinger".
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.

Hent Ewido micro her http://download.ewido.net/ewido_micro.exe

og Dr.Web her ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Kør en scanning med HijackThis, så du kan se alle filer. Luk alle vinduer, sæt flueben ved disse linier, og klik fix checked.

R3 - URLSearchHook: (no name) - {A7F9EA89-574D-7F91-1C03-5CF00ACC38E9} - C:\WINDOWS\system32\zjtlrsw.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [WinSvr] C:\WINDOWS\system32\WinSvr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Tmta] "C:\DOCUME~1\JRGEN~1.PRI\DOKUME~1\TSKS~1\alg.exe" -vt yazb
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O15 - Trusted Zone: http://www.pr0nleech.com

Start op i fejlsikret tilstand (tast f8 flere gange under opstart). Hvis du ikke kan det, så se her
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

Slet denne mappe:

O4 - HKCU\..\Run: [Tmta] "C:\DOCUME~1\JRGEN~1.PRI\DOKUME~1\TSKS~1 <- Denne mappe, bemærk navnet er forkortet i loggen.

Slet denne fil:

C:\WINDOWS\system32\WinSvr.exe <- Denne fil

Scan med Ewido Micro.

Dobbeltklik på drweb-cureit.exe. Den vil køre en express scan, og det siger du ja til.

Når den skriver "Select object for scanning" nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.

Skift til fanebladet SCAN, og fjern fluebenet ved "Heuristic analysis".

Skift til fanebladet Actions. Under ADWARE indstiller du til DELETE. Alle andre punkter under MALWARE sættes til MOVE. Fjern fluebenet ved PROMPT ON ACTION. Klik ANVEND og OK.

Klik på de drev du vil have scannet. Der kommer en rød prik, som viser at de er valgt.

Klik på den grønne pil ovre til højre på siden, for at starte scanningen.

Genstart, og kom med en frisk log.