Avatar billede snabel_abel Nybegynder
19. september 2006 - 18:04 Der er 8 kommentarer

MSN messenger virus - Hjælp

Hey

Jeg har fået den virus der kommer ved at du får et link i en messenger samtale som du så klikker på og, dum som jeg var, installere. Nu lukker den så min com ned og den har siden ikke kunne starte explore.exe op! Den skriver explorer.exe har udført en ulovlig handling og lukkes.

Hva gør jeg?

Hjælp må gerne sendes meget hurtigt - da jeg siddder med en røvfuld afleveringer der ska afleveres - de er færdige men ligger på den computer!

PÅ FORHÅND TAK
Avatar billede salihb Nybegynder
19. september 2006 - 18:07 #1
Det her burde besvare dit spørgsmål
du kan eventuelt kigge på spywarefri.dk's hjemmeside

http://www.eksperten.dk/artikler/1021
Avatar billede salihb Nybegynder
19. september 2006 - 18:08 #2
altså deres forum
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
19. september 2006 - 18:14 #3
Lyder fint... Men læs nu lige at jeg ikke kan komme til at hente filer eller tænde computeren! Så er det jo lidt svært at følge den artikel ikk?

Nogen anden god idé
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. september 2006 - 18:58 #4
Prøv at starte i fejlsikret med netværk, og se om du så kan få den til at køre, og hente scannerne.
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2006 - 19:13 #5
Måske vil systemgendannelse virke - hvis du kan få startet den op.
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
19. september 2006 - 19:16 #6
ved ikke lige hvordan jeg ska starte min computer i fejlsirkret tilstand!

kan du hjælpe?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. september 2006 - 19:55 #7
Tast på f8 knappen gentagne gange under opstarten, så får du en menu
Avatar billede salihb Nybegynder
19. september 2006 - 20:03 #8
du kan eventuelt tage din harddisk ud og sætte den som slave til en anden computer og rengøre den med nogle scannere som den artikel eller lede efter hjælp hos spywarefri?
eventuelt geninstallere windows UDEN at formatere?