Avatar billede quark1 Nybegynder
19. september 2006 - 12:52 Der er 2 kommentarer

FPS falder efter 15-20 minutter

Jeg har lige samlet pc med følgende specifikationer:

CPU: AMD 4600+ (dual core socket 939)
Bundkort: MSI Neo2 Plat. (Nforce3 ultra chipset)
RAM: 2 x 1024MB Corsair Twinx dual channel
GFX: AGP Gainward 7800GS+ m.512MB RAM (7900GT chip)
Lyd: Creative Audigy 2
HDD: WD Raptor, WD 200 GB

Mit problem er at alt kører som en drøm når jeg spiller de første 15-20 min. Derefter falder FPS langsomt fra konstant 100 til 50-60.

Jeg har fokuseret på varme og har store kølere på alt.

CPU er ikke over 50 grader varm under pres.
GFX er ikke over 60 grader varm under pres.
Jeg har sat større kølere på RAM på GFX.
Jeg har sat større aktiv køler på chipset.
Indtil videre overclocker jeg ikke.

Selv om jeg har siden åben på kabinettet og en stor ventilator blæsende ind ad siden sker dette fald i FPS.

Systemet er ny installeret XP Pro, Nyeste drivere og absolut virus fri. Dette er langt fra min første selvbygger PC, men jeg har aldrig oplevet noget lignende.

Nogen ideer inden jeg snart kyler maskinen ud af vinduet?
Avatar billede zypher212 Nybegynder
19. september 2006 - 23:31 #1
Hvilken PSU har du? Flere PSU'er leverer mindre strøm når de bliver varme. Så hvis du har en kraftigere PSU vile jeg prøve at smide den i.

Nvidia kortene clocker eks. ned når de ikke bliver "mætte" af strømmen. Mit umiddelbare gæt er PSU'en. Test den i hoved og røv. :)
Avatar billede quark1 Nybegynder
20. september 2006 - 10:01 #2
Det er en Antec Truepower II 550 Watts, den er rimelig heftig, også på ampere siden.
Jeg har dog en del blæsere osv. Læs evt. specifikationer her:
http://www.antec.com/specs/TPII550_spe.html

Kunne være jeg skulle teste med noget grej koblet fra..