Avatar billede elcoyote Nybegynder
16. maj 2001 - 19:08 Der er 17 kommentarer

RAM og BOOT

jeg har købt 512 MB ram ekstra (768MB total - ja jeg ved det er overkill). men når jeg prøver at boote windows ME får jeg en ud af to forskellige Windows protection errors 1 den kan ikke initialise VCACHE og 2 den får en fejl vedrørende CONFIGMG - begge resulterer i at jeg skal genstarte computeren og en af fejlene dukker op igen - jeg kan snildt boote hvis jeg fjerner et ram modul
nogle ideer om problemets natur?
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
16. maj 2001 - 20:47 #1
Jeg ved ikke så meget om det: men kig her:

http://wintip.dk/fejl3.htm#512mb
Avatar billede hejberg Juniormester
16. maj 2001 - 21:29 #2
hej !
Du skulle prøve og få teste din ram om de er ok.
om de køre lige hurtige.
Avatar billede elcoyote Nybegynder
16. maj 2001 - 22:02 #3
nope, det virker ikke - den giver stadig en windows protection error.
rammene er begge 133mhz
Avatar billede elcoyote Nybegynder
16. maj 2001 - 22:19 #4
Sisoft Sandra 2001 melder OK til begge blokke
Avatar billede tf-uno Nybegynder
17. maj 2001 - 08:08 #5
har du prøvet at sætte en i blok 1 og 3. istedet for 1 og 2.. (altså på bundkortet)
det ku jo være den en port var Ødelagt..§
eller hvad er det for et bundkort
Avatar billede drone Nybegynder
17. maj 2001 - 15:42 #6
Skift til win2k eller gør som foreslået her:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP
Avatar billede drone Nybegynder
17. maj 2001 - 15:44 #7
Problemet er win9x håndtering af ram. Det går galt med standard settings, når der er mere end 512 mb.
Avatar billede elcoyote Nybegynder
17. maj 2001 - 16:01 #8
drone - windoze 2000 er udelukket - og jeg har prøvet løsningen du foreslår, det hjalp ikke på mit problem - desværre
Avatar billede drone Nybegynder
17. maj 2001 - 16:34 #9
Surt!
Avatar billede elcoyote Nybegynder
17. maj 2001 - 16:59 #10
yup
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
19. maj 2001 - 21:34 #11
Hejsa.....
Det tyder på at dit bundkort ikke kan håndtere så meget RAM.....har du tjekket på producentens website, om dit mobo kan håndtere så meget RAM ?
Det jeglæser her, er at dit bundkort ikke understøtter en så stor mængde RAM.....især fordi du fortæller at når du tager den ene klods ud, er der ingen probs.......:-)
Mit gæt er, at dit mobo slet ikke kan finde ud af at have så mange RAM.......jeg vil gætte på at det ikke kan finde ud af have over 512 Mb.RAM....:-)
Avatar billede elcoyote Nybegynder
19. maj 2001 - 22:03 #12
den kan håntere op til 1,5 GB ram - altså 512 i hver Dimm slot, så jeg tvivler på at det er det der er problemet.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
19. maj 2001 - 23:34 #13
Hmmmmm, du har ret......:-)
Hvad nu hvis du sætter din 512-klods i det første slot, og starter den op, med den alene ??
Og så efterfølgende sætter een klods i af gangen ???
Avatar billede elcoyote Nybegynder
19. maj 2001 - 23:41 #14
nope, jeg har prøvet alt hvad der bare minder om en løsning - nå, jeg prøver igen når jeg engang formaterer min c: partion
Avatar billede jj2 Nybegynder
26. maj 2001 - 05:23 #15

>>elcoyote

Prøv evt. følgende.

1. -Vent med at afvise svar indtil du har modtaget den rigtige løsning. -Så har du mulighed for at modtage fortsat svar og give points efter fortjeneste.

2. -Kan du boote på en almindelig windows-dos-diskette når du sætte Testmem=on på emm386?

3. -Er der paritets-bit på dine ram?

Håber det kan medvirke til en løsning?

MVH
jj2
Avatar billede schimmell Nybegynder
29. september 2001 - 21:30 #16
Windows ME kan ikke køre med mere end 512mb
Avatar billede schimmell Nybegynder
29. september 2001 - 22:04 #17