Avatar billede docm Nybegynder
18. september 2006 - 23:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Dansk bredbånd og SMC router

Hej

Jeg har lige fået min fiber på 10/10 oprettet ved DB(Dansk Bredbånd).
Mit problem er at jeg ikke kan få min router til at virke.
Jeg har en SMCWBR14T-G router som har kørt upåklageligt med webspeed.

Når routeren sidder på mit webspeed modem kan jeg uden problemer surfe rundt, administrere routeren og pinge den.
Lige så snart jeg sætter kablet til DB modemet, og genstarter routeren, kan jeg intet gøre.
Jeg får godt nok en ok ip fra routeren, men jeg kan hverken pinge, surfe eller administrere den.

Jeg har haft fat i supporten 4 gange i dag, men de er hurtige til at smide den tilbage i hovedet på mig, med at det må være routeren der er defekt.
En supporter tog sig dog tid til at tjekke og så vidt han kunne se, fik min router den rigtige IP fra dem.

Jeg skal måske lige huske at fortælle at jeg har haft linien kørende på min laptop så jeg ved den virker!
Jeg har også forsøgt at clone laptoppens mac addr. men uden held.

Nu står jeg så helt på bar bund og håber meget på hjælp fra en af jer, for supporten ved DB kan man åbenbart ikke bruge til noget!

/Thomas
Avatar billede hingebjerg Nybegynder
18. september 2006 - 23:17 #1
Du kunne måske prøve at opdatere firmwaren i din Router, hvis det kan lade sig gøre. det må du kunne gøre mens den er koblet på din webspeed forbindelse, hvis du stadig har den.

Det var bare en idé.
Avatar billede docm Nybegynder
18. september 2006 - 23:26 #2
Den ide var jeg også kommet på, glemte blot at skrive det.
Det virkede desværre heller ikke!

/Thomas
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
21. september 2006 - 13:14 #3
Hvilken lokal IP får du på den laptop? Kan ses vha. Start -> Kør -> CMD -> Ipconfig.

Hvilken Gateway får du? (Ses samme sted som evenstående)
Avatar billede docm Nybegynder
28. september 2006 - 15:23 #4
Jeg får en korrekt ip, nemlig 82.143.237.195
Har besluttet mig for at prøve med en anden router.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
28. september 2006 - 15:35 #5
Hvis du får 82.143.237.195 på notebook'en, når den er tilsluttet routeren, så er der noget galt - Højst sandsynlig er at stikket fra udbybderen sidder på LAN siden.
Avatar billede docm Nybegynder
28. september 2006 - 17:32 #6
Nåh, jeg troede du mente nå laptoppen sad direkte på fiberen...
Når den sidder i routeren får jeg en 192.168.0.2 som jeg skal.
Men jeg kan ikke tilgå admin siden på routeren og heller ikke komme på nettet!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
28. september 2006 - 17:39 #7
Arhh okay..

Kan du pinge routeren, den har vel 192.168.0.1?
Avatar billede docm Nybegynder
28. september 2006 - 18:19 #8
nej, jeg kan heller ikke pinge routeren, det er ligesom om den helt holder op med at virke, pånær lige at jeg får en ip adresse fra den.
Mystisk!!
Låner min brors router her i weekenden så må vi lige se om den kan klare det.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
28. september 2006 - 19:06 #9
Det lyder godtnok sært at den uddeler IP'er - Men hverken kan fanges via ping eller webinterfacet.

Du har prøvet at resette den, ikke?
Avatar billede docm Nybegynder
28. september 2006 - 19:12 #10
Jo op til flere gange, jeg har opdateret firmware og strøget den kærligt med hårerne, men intet hjælper...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
28. september 2006 - 19:21 #11
Ævs..

Men jeg undrer mig over én ting - Den uddeler IP'er via DHCP, og du har været så meget i kontakt med den, at du kunne firmware opdatere den (Via Web?)

Eller har jeg misforstået?
Avatar billede docm Nybegynder
28. september 2006 - 19:40 #12
Nej, du har ikke misforstået, men jeg forklarer mig nok ikke uddybende nok!
Jeg har stadig min "gamle" forbindelse med en webspeed opkobling og når routeren sidder der er der ingen problemer, så der har jeg så opdateret den og så flyttet den over til fiberen, ventet en times tid eller sådan og så prøvet...
Avatar billede docm Nybegynder
28. december 2006 - 23:31 #13
Lukker spørgsmålet.
Fik aldrig smc routeren til at køre...
Satte i stedet min gamle Linksys WRT54G op med en 3. parts soiftware, kører uden problemer!