Avatar billede kbonline Nybegynder
18. september 2006 - 22:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Aspupload med foto resize

Hejsa
Jeg bruger
---
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")

  Upload.OverwriteFiles = False
  Upload.SetMaxSize 2048576
  Upload.Save server.mappath("/fotos/")
---
Til at uploade billeder til min side, men jeg kunne godt tænke mig om der kunne indbygges en resize funktion, så billeder uanset størrelse ikke vil fylde mere end ca. 100kb.

Kan man det, hvis man kan, hvordan?
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2006 - 23:07 #1
et upload-komponent er kun til at uploade med - skal du resize skal du have fat i et resize-komponent. Hvis du ved hvilke/hvilket du har til rådighed kan du formentlig let finde eksempler på komponentens hjemmeside, her på eksperten i tidligere spørgsmål - eller ved at fortælle os hvad du har adgang til.
Avatar billede michelsen Nybegynder
18. september 2006 - 23:22 #2
Hvis du har adgang til komponenten AspJpeg - også fra Persist - kan du justere kvaliteten af billedet (og dermed kb) ved at sætte følgende kode: Jpeg.Quality = 92

Det svarer nogenlunde til "Save for web" i Photoshop, og det vil givetvis få alle billeder ned til under 100kb, men prøv dig lidt frem ved at sætte værdien lidt op og ned... (ellers aflæs kb-størrelse, fx. med FSO, og lav nogle if-sætninger...så er du 100% helgarderet)

Læs mere her: http://www.aspjpeg.com/object_aspjpeg.html#Quality
Avatar billede kbonline Nybegynder
14. oktober 2006 - 22:16 #3
det lykkedes mig desværre ikke at finde en løsning der kunne afhjælpe mit problem :-(
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2006 - 22:44 #4
hvis du nu kom med lidt mere info ville det sikkert kunne lykkedes - men problemet er måske ikke stort nok til at man vil bruge tid på at hjælpe dem der vil hjælpe dig?