Avatar billede lassebm Nybegynder
16. maj 2001 - 18:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Scroll knap!!

Hvorfor virker scroll knappen ikke i mine spil? Nu har jeg lige hentet de nyeste drivere, men den virker stadig ikke. Før havde jeg en reg fil jeg havde downloadet jeg bare skulle køre, men det virker heller ikke nu!

Hvad er der galt??

Har en Logitech Cordless Mouseman Wheel
Avatar billede guiron Nybegynder
16. maj 2001 - 19:54 #1
Det er netop fordi du har installeret Logitechs MouseWare...

For det meste, medfører dette, at scroll hjulet ikke virker i spillene mere. I nogle ganske få tilfælde virker det, men i de tilfælge jeg har set det i, har det været rent tilfældigt.

Så du har to muligheder:

1. Uninstall MouseWare. Du kan scrolle i spil, men ikke altid i Windows, og du har f.eks. ikke dobbeltklik knappen mere.

eller
2. Lade den være som det er, og så lade være med at scrolle i spil..

Såresimpelt.. :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. maj 2001 - 21:07 #2
Det er ikke lige en løsning jeg kan bruge!
Har godt oplevet det problem før, men førhen har jeg kunne begge dele uden problemer!

Det samme kan alle de jeg kender der har en scoll knap på musen!!!
Avatar billede guiron Nybegynder
17. maj 2001 - 11:18 #3
Men har de installeret MouseWare???

Hvis du prøver at installere MouseWare 9.0 (som er den, ældste der kan køre på win2k) og så se om det virker, for tilbage i v. 8.40 virkede det...

Du kan også prøve at hente den nyeste, v. 9.26 (tror jeg nok, det skal nok passe at der er kommet en nyere)
Avatar billede romo Nybegynder
17. maj 2001 - 16:37 #4
Hej.
Angående scroll knap, har jeg været ude for det samme.
Jeg løste problemet ved at flytte muse over på usb porten, så kom der en helt anden installationsmenu frem ved MouseWare. Netop med scroll knappen på.
Det var måske en mulighed.
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. maj 2001 - 17:01 #5
har både 9.0 og 928 tror jeg den hedder.. Stadig samme problem!!

Hmm.. usb.. har ikke lige en converter ved hånden så jeg kan gå fra ps2/usb!

Stikket er PS2, men min kammerat har den samme mus med USB!

WEIRD!
Avatar billede guiron Nybegynder
18. maj 2001 - 12:18 #6
Det er fordi din mus er lidt ældre end hans..

Normalt vil den være med USB og så skal du bruge en converter til PS2 til at sætte på yderligere...

Scrool knappen er der i MouseWare menu\'en. Problemet er vel at den ikke virker i spil....
Avatar billede lassebm Nybegynder
20. maj 2001 - 15:55 #7
hmm..
i half life kan jeg godt aktivere den til feks. nest weapon og previus weapon, men inde i spillet virker den ikke lilligevel!!!
Avatar billede lassebm Nybegynder
11. juni 2001 - 12:23 #8
hmm.. ingen hjælp. lukker!