Avatar billede twister10 Nybegynder
16. maj 2001 - 17:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kørsel med ASP og ACCESS database !

Er der nogen der kan give og bevise et konkret eksempel med nogle programmer som man kan downloade, også derefter vise at programmet kan kommunikere med en ACCESS database på Novell Netware 5.1 serveren der kører med NES ???

Eksempelvis med Instants ASp at denne så skriver / læser til en databse så man kan lave scripts hvor brugere kan \"logge\" sig på og skrive ting, f.eks. nyheder og derefter logge ud, disse nyheder vises på siden og skrives i en database, ligeledes hentes brugernavn og passwd. fra samme database...

Der er et have af disse løsninger i ASP med database til Windows IIS, men der er INGEN til Novell, er der ingen der kender til dette..

Det behøver ikke at være til Access, men det skal være til en kendt database som man nemt kan rettet i :-)

Altså færdigt eksempel med hvilke programmer serveren skal køre med for at kunne klare jobbet, og nogle asp eksempler på dette.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. maj 2001 - 09:48 #1
Eneste database der er ordenligt understøttet er Oracle 8.

Synes du forresten ikke 1000 point er en smule overdrevet at give for et svar. 60 point er jo default for et SVÆRT spørgsmål. :)
Avatar billede tvf Nybegynder
18. maj 2001 - 21:45 #2
Oracle er desværre afgået ved døden på Novell platformen ;( men der er stadig mulighed for at bruge Sybase\'s SQL database hvilken kan kædes sammen med Novonyx Web serveren som følger med Netware 5.1, via SQLconnector.
Avatar billede twister10 Nybegynder
18. maj 2001 - 21:58 #3
Ja den kender jeg, men SQL connectoren kan kun køre sammen med en NT server hvor et klientprogram skal køre på.

Og det var nu Access der var meningen :-)

nanog>> Jo helt enig, men jeg er snart så træt af at jeg ikke kan finde det nogen steder, så jeg håbede at det hjalp med lidt spontanitet, og de er osse solide nok, kommer der et rigtigt godt svar, så flyver de alle ned til vedkommende :-)
Avatar billede tvf Nybegynder
18. maj 2001 - 22:03 #4
Så har du et prob. da det ikke kan lade sig at gøre med access.
Avatar billede twister10 Nybegynder
19. maj 2001 - 08:36 #5
Ja det var jeg faktisk klar over, men det er nogle gange at der er nogle der ved et eller andet :-)

Men hvis du kan lave et eksempel på en brugerdatabase i asp der kan køre via NES og evt. en SyBase database eller lign. så er den osse god nok...Kan du det ?
Avatar billede twister10 Nybegynder
26. maj 2001 - 09:26 #6
Nå det lader til at jeg må opgive det alligevel :-)