Avatar billede macriis Nybegynder
18. september 2006 - 10:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bruger logger på forkert DC

Hej

En af mine brugere logger på en "forkert" DC. Vi har et større domæne hvor mine ene danske bruger logger på en DCer i Holland. Denne DCer er placeret flere hop fra 2 danske DCere som ville være mere logiske at bruge.

Brugeren kan ikke logge på sin PC'er når han er på netværket. Så han logger på domænet når PC'en er offline og så kobler han den på netværket bagefter. Herefter logger PC'en på DCen i Holland.

Jeg troede først det drejede sig om at passwordene på DCen i Danmark og hans lokale PCer ikke var synkroniseret, men efter en nulstilling af passwordet i domænet til det han bruger når han logger på offline på sin PC'er, så virkede det stadig ikke.

Hvad kan årsagen være og kan jeg tvinge brugeren til at logge på en lokal DC?
Hvordan får jeg ham til at logge på en lokal DC igen?
Avatar billede leif Seniormester
18. september 2006 - 11:10 #1
Uden at vide det, man ligger I jeres maskiner i forskellige grupper/sites ? Kan den i så fald ligge et forkert sted ?
Avatar billede macriis Nybegynder
18. september 2006 - 11:52 #2
Ja der eksisterer flere forskellige sites. Dog ligger denne bruger og hans PC'er i det rigtige site.
Avatar billede karser Nybegynder
18. september 2006 - 14:25 #3
Er der oprettet "Subnets" for de enkelte sites?
Avatar billede macriis Nybegynder
18. september 2006 - 15:02 #4
Nej. Der er en servergruppe for hvert site.
Avatar billede karser Nybegynder
18. september 2006 - 16:16 #5
En maskines Site (placering) bliver identificeret ud fra hvilket subnet som den befinder sig i... Altså vil en DC'er ikke kunne bestemme klientens site, hvis ikke den kender sitets subnet.

Under AD Sites & Services ligger en folder der hedder "Subnets".... I denne kan der oprettes de enkelte subnet, som der er på de enkelte sites. Derefter skal disse subnet knyttes til deres respektive sites.

Så vil det virke!

/Karser
Avatar billede macriis Nybegynder
19. september 2006 - 13:46 #6
>Karser
Der er oprettet subnet for hvert site, og disse er knyttet korrekt og som du beskriver det. Den omtalte bruger får en IP i det i det subnet som han befinder sig i, men der logges på en anden DC.
Avatar billede karser Nybegynder
19. september 2006 - 20:52 #7
Er det kun denne ene bruger på det pågældende site, som bliver sendt til forkert DC? Eller er der flere på det samme site med samme fejl?
Avatar billede macriis Nybegynder
20. september 2006 - 22:12 #8
Det er kun denne ene bruger, der oplever problemet.
Der er i Danmark 2 sites og 40 brugere i domænet. Mange brugere rejser mellem de 2 sites, men kun denne ene bruger oplever problemet.
Avatar billede karser Nybegynder
21. september 2006 - 06:05 #9
Hvilken version af Windows kører der på klienten?

Har hans maskine mere end 1 netværks kort?

Benytter I DHCP på sitet hvor problemet viser sig?
Avatar billede macriis Nybegynder
25. september 2006 - 10:11 #10
Han kører Windows XP SP2 og alle patches.

Maksinen har et LAN, WLAN og virtuelt VPN netværkskort.

Ja, der benyttes DHCP på begge danske sites.
Avatar billede karser Nybegynder
25. september 2006 - 14:34 #11
Prøv at disable de kort der ikke bruges, og genstart maskinen!

Så om det giver noget resultat? Hvis det gør, skal vi ind og kigge i bindings på maskinens netkort!
Avatar billede macriis Nybegynder
01. september 2010 - 22:39 #12
Lukker.