Avatar billede bigh Nybegynder
18. september 2006 - 08:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Select First Boot Device

Hvergang min PC startes kommer der en meddelse i en DOS/BIOS ligende vindue hvor jeg skal vælge "Select First Boot Device"
Jeg har muligheden lige inden meddelsen kommer at trykke Shift - F10 for at ændre i BOOT rækkefølgen, men det har ingen effekt.
Hvad kan der være galt
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. september 2006 - 09:30 #1
Hvis du mener at den har glemt boot rækkefølgen til næste gang du vil starte den op, så kan det være batteriet på bundkortet der er ved at løbe tør for strøm, for den er med til at huske opsætningen af bundkortet.
Med et nyt batteri vil den huske dine ændringer.
Avatar billede bigh Nybegynder
18. september 2006 - 09:37 #2
Tak det er naturlivis en mulighed, er der andre metoder at efterprøve på om det er batteriet end selvfølgelig at udskifte den ?
Avatar billede bigh Nybegynder
18. september 2006 - 09:39 #3
Jeg var bage for det måske var HDD der havde miste bootsektoren
Avatar billede robotten Praktikant
18. september 2006 - 10:59 #4
Måske tolker jeg ikke dit spm. korrekt, men er det boot rækkefølgen du vil have ændret? Så skal du ind i bios og gøre det. Så husker den det til næste gang. DEt der kommer i opstarten, er kun gældende for den enkelte opstart (Så man ikke skal ind i bios og ændre hver gang, man vil boote på en anden enhed)