Avatar billede plastiq Nybegynder
17. september 2006 - 21:06 Der er 1 løsning

Must Have software til Mac

Hej

Jeg har lige investeret i den nye Mac Pro og har derfor brug for et "smæk" i den rigtige retning..

Jeg arbejder med grafik, hjemmesider og video til dagligt og kender selvfølgelig de prof. programmer. Det jeg leder efter er de små programmer som gør hverdagen lettere som feks. Quicksilver som jeg er blevet varmt anbefalet..

Kender du en "Must Have" software som jeg burde ha' vil jeg meget gerne høre fra dig.

/Mac'noob :)
Avatar billede egonspock Seniormester
18. september 2006 - 23:58 #1
Der er en god liste her: http://macspecialist.org/content/articles/essential_apps/
Når jeg lige tænker over det, så bruger jeg MenuMeters en del til at holde styr på hvad min Mac laver.
Vienna er min RSS-læser, til farvevalg bruger jeg Painter's Picker, til at forstå hjemmesideopbygning bruger jeg Xyle Scope.
Quicksilver kan man læse om her: http://www.43folders.com/2006/07/28/quicksilver-questions/
Til at editere hjemmesider bruger jeg BBEdit, men mange kan godt lide Textmate.
Cyberduck er en god gratis FTP-klient.
MAMP er en god stand-alone implementering af MySQL, Apache, PHP.
Alt hvad jeg har nævnt kan googles, så du må selv lige lede efter linkene ;-)