Avatar billede kotelet Nybegynder
17. september 2006 - 21:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forskellige hjemmesider på samme webhotel?

ej

Jeg er ved at lave to forskellige hjemmesider. Jeg er samtidig ved at lede efter webhotel.

Kan man normalt lave det sådan at man får mere en een hjemmeside på et webhotel.

Eksempel: Den ene hedder f.eks. www.hjemmeside1.dk og den anden hedder www.denandenside.dk. Hver af dem er forskellige sider med forskelligt indhold, men de ligger på samme webhotel?

Hvor vil i iøvrigt anbefale mig at købe webhotel hvis jeg højst vil give 500 om året?
Avatar billede tcp Nybegynder
17. september 2006 - 21:07 #1
skal du også bruge to databaser ?
Avatar billede leif Seniormester
17. september 2006 - 21:09 #2
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
17. september 2006 - 21:29 #3
Surftown feks.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. september 2006 - 21:31 #4
Jeg mener følgende understøtter flere domæner på samme webhotel: www.web10.dk, www.gigahost.dk (kun PHP4), www.dreamhost.com, www.hostmonster - men der er flere derude.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. september 2006 - 21:31 #5
Avatar billede whee Nybegynder
17. september 2006 - 23:53 #6
Eksempelvis www.elitehost.dk - Det kan de fleste
Avatar billede miqe Nybegynder
18. september 2006 - 01:16 #7
web10.dk er billige og effektive.
Du kan have 10 domæner tilknyttet i samme webhotel.
Du kan have alle de subdomæner du lyster med Unix-hotel.
Du bestemmer reelt selv om alle disse domæner og subdomæner skal pege samme sted hen eller have forskelligt indhold.
Masser af muligheder for serversite scripts (Vælg mellem Win/ASP eller Unix/PHP5).
Du kan selv styre DNS (Rart hvis man vil have et domæne eller et subdomæne til at pege på sin egen server).
Der er dog kun én database pr. webhotel (Dette er i realiteten kun en begrænsning i navngivningen af dine tabeller og i praksis ikke noget problem).
Derudover er der også nogle lettere begrænsninger i hvad der må ligge på serveren:
http://web10.dk/footer.php?area=cond
Avatar billede it-dk Nybegynder
18. september 2006 - 17:02 #8
Jeg kan anbefale www.intergate.dk. Jeg bruger bl.a. dem til nogle af mine domæner.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
20. september 2006 - 18:40 #9
Jeg har haft 3 domæner koblet på mit hotel, har dog kun 1 nu - men der kan jeg få alle de domæner jeg ville have - det eneste er bare jeg selv holde styr på hvilket domæne der hørte til hvad =) og så ellers vise indholdet herefter. Men ellers ikke noget problem at få hos dem jeg bruger (www.yourhost.dk).
Avatar billede miqe Nybegynder
15. november 2006 - 21:22 #10
Hej Kotelet!
Er du kommet videre? Kunne du bruge nogle af de svar der er blevet lagt til dig?
Avatar billede kotelet Nybegynder
07. februar 2008 - 12:50 #11
Ja, problemet løste sig selv :) Jeg har ikke længere brug for det.