Avatar billede cp7 Nybegynder
17. september 2006 - 17:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken pc vil i vælge af disse

Hej eksperter!
Jeg står med valget mellem 2 pc'er, som skal bruges til diverse ting... lidt grafik, lidt spil, dvd, internet mv. Jeg ønsker dog en så støjsvag maskine som muigt og en som ikke bruger alverden i strøm. Men jeg har fået tilbudt disse to i prisklasse 4000-4500, hvad siger i...

PC1: 4499kr.
Amd Athlon 64 3500+, 1024 DDR RAm, 160GB(7200mod/min), 512 MB ATI Mobility Radeon X1300 Hypermem.(64mb dedikeret + 448 mb shared)m/ tv out, 16xDVD +/- RW brænder dual layer, 11i1 kortlæser, 10/100lan, 4x usb2, Firewire.

PC2: 3999kr.
Intel Pentium 4 620 2.8Ghz(siges at være støjsvag), 16xDVD +/-RW brænder, 1024DDR2 ram, 160 GB(Serial ATA), S3 Graphics Unichrome, 6xUSB2, 10/100 lan, tvkort(incl. DVB-T)6kanals audio

Hvad syntes i bedst om, det skal siges jeg har et Geforce grafikkort liggende som jeg kan sætte i...

Hvis i syntes det er tåbeligt så er jeg modtagelig overfor andre ideer i samme prisklasse...
Avatar billede c-holst Novice
18. september 2006 - 09:36 #1
nr 1 og så køber i tilgift en god støjsvag cpukøler
hvilket grafikkort har du?

er der tale om komplette og færdigsamlede maskiner?
Avatar billede cp7 Nybegynder
18. september 2006 - 15:02 #2
Nr 1 siger du, udfra hvilke kriterier? Har også selv fundet ud af at AMD 64 er noget bedre til at kontrollere sit strømforbrug... Jeg har et geforce4 tror jeg nok det er, men bruger ikke spil osv voldsomt ofte.

Og jo de to omtalte pc'er er komplette, men har du nogen bedre bud som ikke er komplette så lytter jeg gerne...
Avatar billede c-holst Novice
18. september 2006 - 16:21 #3
du kan ikke bruge et geforce 4 kort i de maskiner, da det er til agp porten, og du sansynligvis køber med en pci e port.

oven idet, vil du heller ikke kunne afvikle spil som kræver pixelshader 1. noget jeg ikke kan huske.

så der er du bedre tjent med de kort der er med. uden at jeg på nogen måde siger de kan trække noget særligt hvad 3d angår...så der er et hængeparti.
en tudse gør dog meget ved den sag

hvad angår kriterier, kigger jeg i sær på cpu, i forhold til ydelse vs pris, og her mener jeg den 1 er langt at foretrække. skal lige støve en artikel op til dig
Avatar billede c-holst Novice
23. september 2006 - 22:31 #4
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:18 #5
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)