Avatar billede mattiasdh Nybegynder
17. september 2006 - 17:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hej alle kloge mennesker :D Hjlæp mig venligst !

Jeg er blevet tilbudt et job, hvor jeg skal hjælpe med at lave hjemmesider og sådan noget. Jeg har i lang tid programmeret, men ikke på hyper-nevau, bare for sjov.

For at få jobbet skal jeg kunne :

Lave administrationsprogrammer til et databasestyret system

Lave udtræks fra databaser via sql

(også en del andet, men det kan jeg nogenlunde)

Problemet er at jeg ikke aner hvad det er, eller hvad det betyder. Hvis der er nogen der ved hvad det er, og kan forklare det, eller kender nogle sider jeg kan læse om det på, må i meget gerne skrive.

På forhånd tak!

- Mattias
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 17:09 #1
Hvis du ikke ved hvad det er du skal lave, hvordan vil du så kunne imødekomme de krav og forventninger, som arbejdsgiveren tilsyneladende har til dig?

Kender arbejdsgiveren dine kompetencer og mangler?
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 17:23 #2
Har du f.eks. kenskab til server-side teknologier som ASP, PHP, JSP osv, og ved du hvilke teknologier, arbejdsgiveren forventer at du kan arbejde i?

Hvis ikke du ved hvad dataudtræk via SQL er, så synes jeg det ser lidt sort ud for dig mht., at arbejde professionelt med webdesign (især hvis du har programmeret i lang tid, som du skriver).

Det kan lyde på dit indlæg som om, du mangler noget vigtig viden i forhold til at kunne udføre de ting, du skal i et sådan arbejde. Den slags viden er ikke noget man lærer over en weekend.
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2006 - 18:57 #3
lidt enig med apo - selvfølgelig lyder det lækkert med sådan en jobmulighed men det kræver trods alt lige øvelse hvis man ikke "bare vil kunne det men også kunne det på et tilstrækkeligt og godkendt niveau.

Men alt skal selvfølgelig starte et sted - bla html.dk, activedeveloper.dk og netcoders.dk kan nok give dig lidt af det du søger.
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 19:37 #4
Eller eksperten.dk :o)
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
18. september 2006 - 11:52 #5
Ja min arbejdsgiver ved hvad det er for noget.

Men jeg kan godt kode html og CSS

Har taget toturials på HTML.dk

Har de også toturials til det jeg skal bruge?

- Mattias
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2006 - 12:23 #6
en meget meget vigtig ting at holde sig for øje er, at man ikke nødvendigvis kan kode html/css bare fordi man har gennemgået de tutorials der er på html.dk - der er en del både små og store fejl på siden så er man ikke kritisk kan det let betyde fejl. Kan din html/css valideres op imod w3?

html.dk har nogle ok tutorials til asp - så er det asp du skal lave så har de nogle af de vigtigste begynderting, men skal du lave php eller asp.net er det meget minimalt hvad du kan finde derinde.
Avatar billede keysersoze Guru
26. oktober 2006 - 13:22 #7
lukketid?