Avatar billede lhademmor Nybegynder
17. september 2006 - 10:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan nyt grafikkort erstatte onboard?

Hej folkens
Jeg har tidligere søgt hjælp her på eksperten, bl.a. om en ny strømforsyning.
Denne gang er det så grafikkortet. Min PC har lige nu ikke noget egentligt grafikkort, kun noget onboard "Intel Extreme Graphics" (se vedlagt EVEREST-log).

Jeg kunne godt tænke mig et grafikkort som ville være i stand til at spille spil. Det behøver (endnu) ikke være i den helt store Oblivion-klasse, men burde som minimum kunne spille spil som Sims 2.

Jeg har to spørgsmål:
a) Kan jeg overhovedet bruge et eksternt grafikkort når jeg har dette onboard Extreme Graphics? Hvis ja, hvordan gør jeg?
b) Kan I anbefale noget godt (og helst ikke så støjende) grafikkort?

På forhånd tak
Lhademmor

Her er min EVEREST log over hardware:
--------[ EVEREST Ultimate Edition 2006 (c) 2003-2006 Lavalys, Inc. ]---------------------------------------------------

    Version                                          EVEREST v3.01.652/dk
    Benchmark Modul                                  2.0.160.0
    Hjemmeside                                        http://www.lavalys.com/
    Rapport Type                                      Rapport assistent [ TRIAL VERSION ]
    PC                                                MP-RUM
    Generator                                        MP
    Operativ System                                  Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail)
    Dato                                              2006-09-17
    Tid                                              10:43

--------[ Opsummering ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    PC:
      PC type                                          ACPI Uniprocessor PC
      Operativ System                                  Microsoft Windows XP Home Edition
      OS Service Pack                                  [ TRIAL VERSION ]
      Internet Explorer                                6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      PC Navn                                          MP-RUM
      Bruger Navn                                      MP
      Logon Domain                                      [ TRIAL VERSION ]
      Dato / Tid                                        2006-09-17 / 10:43

    Motherboard:
      CPU Type                                          Intel Pentium 4, 1866 MHz (14 x 133)
      Motherboard Navn                                  MSI 845GEM / 845GLMS / 845GVM / 845GVM-V / MS-6526G(L)  (3 PCI, 2 DIMM, Audio, Video)
      Motherboard Chipset                              Intel Brookdale-G i845GL
      System Hukommelse                                [ TRIAL VERSION ]
      BIOS Type                                        Award Modular (10/24/03)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM1)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM2)
      Kommunikations Port                              ECP-printerport (LPT1)

    Grafikkort:
      Grafikkort                                        Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller  (64 MB)
      3D Acclerator                                    Intel Extreme Graphics
      Skærm                                            Samsung SyncMaster 910N/912N/913N/915N  [19" LCD]  (H9NA146821)

    Multimedie:
      Lydkort                                          Creative X-Fi Xtreme Fidelity Audio Processor
      Lydkort                                          Intel 82801DB ICH4 - AC'97 Audio Controller [B-0]

    Lager:
      IDE Kontroller                                    Intel(R) 82801DB Ultra ATA Storage Controller - 24CB
      Storage Controller                                SCSI/RAID-værtscontroller
      Floppy Drev                                      Diskettedrev
      Disk Drev                                        Maxtor OneTouch II USB Device  (189 GB)
      Disk Drev                                        ST340014A  (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
      Optisk Drev                                      LITE-ON DVD SOHD-16P9SV  (16x/48x DVD-ROM)
      Optisk Drev                                      PLEXTOR CD-R  PX-W4824A  (48x/24x/48x CD-RW)
      Optisk Drev                                      QP3025Q KPZ364O SCSI CdRom Device
      SMART Harddisk Status                            OK

    Partitioner:
      C: (NTFS)                                        [ TRIAL VERSION ]
      F: (NTFS)                                        194474 MB (43213 MB fri)
      Total Størrelse                                  [ TRIAL VERSION ]

    Inddata:
      Keyboard                                          Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
      Mus                                              PS/2-kompatibel mus

    Netværk:
      Primære IP Adresser                              [ TRIAL VERSION ]
      Primære MAC adresser                              00-14-BF-77-48-F1
      Netværks Adapter                                  Linksys Wireless-G PCI Adapter  (192. [ TRIAL VERSION ])
      Netværks Adapter                                  Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

    Ydre Enheder:
      USB1 Kontroller                                  Intel 82801DB ICH4 - USB Controller [B-0]
      USB2 Kontroller                                  Intel 82801DB ICH4 - Enhanced USB2 Controller [B-0]
      USB Enhed                                        Maxtor OneTouch II

    DMI:
      DMI BIOS Producent                                Award Software International, Inc.
      DMI BIOS Version                                  6.00 PG
      DMI System Producent                              MEDIONPC
      DMI System Produkt                                MS-6714
      DMI System Version
      DMI System Serienummer                            [ TRIAL VERSION ]
      DMI System UUID                                  [ TRIAL VERSION ]
      DMI Motherboard Producent                        MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
      DMI Motherboard Produkt                          MS-6714
      DMI Motherboard Version
      DMI Motherboard Serienummer                      [ TRIAL VERSION ]
      DMI Chassis Producent
      DMI Chassis Version
      DMI Chassis Serienummer                          [ TRIAL VERSION ]
      DMI Chassis Aktiv Etiket                          [ TRIAL VERSION ]
      DMI Chassis Type                                  Desktop Case
      DMI Total / Frie Hukommelses Sokler              3 / 0

--------[ DMI ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ BIOS ]

    BIOS Egenskaber:
      Producent                                        Award Software International, Inc.
      Version                                          6.00 PG
      Udgivelses Dato                                  10/24/2003
      Størrelse                                        512 KB
      Boot enheder                                      Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
      Muligheder                                        Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD
      Understøttede Standarder                          DMI, APM, ACPI, ESCD, PnP
      Udvidelses Egenskaber                            ISA, PCI, AGP, USB

  [ System ]

    System Egenskaber:
      Producent                                        MEDIONPC
      Produkt                                          MS-6714
      Serie Nummer                                      [ TRIAL VERSION ]
      Universelt Unikt ID                              [ TRIAL VERSION ]
      Vågn Op Type                                      Netafbryder

  [ Motherboard ]

    Motherboard Egenskaber:
      Producent                                        MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
      Produkt                                          MS-6714
      Serie Nummer                                      [ TRIAL VERSION ]

  [ Chassis ]

    Chassis Beskrivelse:
      Serie Nummer                                      [ TRIAL VERSION ]
      Aktiv                                            [ TRIAL VERSION ]
      Chassis Type                                      Desktop

  [ Hukommelses Kontroller ]

    Egenskaber for Hukommelses Kontroller:
      Fejl Detekterings Metode                          8-bit Parity
      Fejl Korrektion                                  Ingen
      Understøttet Hukommelses Interleave              1-Way
      Nuværende Hukommelses Interleave                  1-Way
      Understøttet Hukommelses Hastighed                70ns, 60ns
      Understøttede Hukommelses Typer                  DIMM, SDRAM
      Understøttet Hukommelses Spænding                3.3V
      Maksimum Hukommelses Moduls Størrelse            512 MB
      Hukommelses Sokler                                3

  [ Processorer / Intel Pentium(R) 4 ]

    Processor Egenskaber:
      Producent                                        Intel
      Version                                          Intel Pentium(R) 4
      Ekstern Hastighed                                133 MHz
      Nuværende Hastighed                              1866 MHz
      Type                                              Central Processor
      Spænding                                          3.3 V
      Status                                            Tilkoblet
      Opgradering                                      ZIF
      Sokkel Udformning                                Socket 478

  [ Cache / Internal Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Intern
      Status                                            Tilkoblet
      Operations Tilstand                              Write-Back
      Maksimum Størrelse                                12 KB
      Installeret Størrelse                            12 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Synchronous
      Nuværende SRAM Typer                              Synchronous
      Sokkel Udformning                                Intern Cache

  [ Cache / External Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Intern
      Status                                            Tilkoblet
      Operations Tilstand                              Write-Back
      Maksimum Størrelse                                512 KB
      Installeret Størrelse                            512 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Synchronous
      Nuværende SRAM Typer                              Synchronous
      Sokkel Udformning                                Ekstern Cache

  [ Hukommelses Moduler / DIMM1 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                DIMM1
      Hastighed                                        60 ns
      Installeret Størrelse                            512 MB
      Monteret Størrelse                                512 MB

  [ Hukommelses Moduler / DIMM2 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                DIMM2
      Hastighed                                        60 ns
      Installeret Størrelse                            512 MB
      Monteret Størrelse                                512 MB

  [ Hukommelses Moduler / DIMM3 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                DIMM3
      Hastighed                                        70 ns, 60 ns
      Installeret Størrelse                            4096 MB
      Monteret Størrelse                                4096 MB

  [ Hukommelses Enheder / DIMM1 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      DIMM
      Størrelse                                        512 MB
      Enhedens Placering                                DIMM1
      Bank Placering                                    Bank0/1

  [ Hukommelses Enheder / DIMM2 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      DIMM
      Størrelse                                        512 MB
      Enhedens Placering                                DIMM2
      Bank Placering                                    Bank2/3

  [ Hukommelses Enheder / DIMM3 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      DIMM
      Størrelse                                        4096 MB
      Enhedens Placering                                DIMM3
      Bank Placering                                    Bank4/5

  [ System Slots / PCI ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32-bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32-bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI
      Type                                              PCI
      Brug                                              I brug
      Data Bus Bredde                                  32-bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / AGP ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  AGP
      Type                                              AGP
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32-bit
      Længde                                            Lang

  [ Porte / PRIMARY IDE ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Intern Reference Beskrivelse                      PRIMARY IDE
      Intern Konnektor Type                            On-Board IDE
      Ekstern Konnektor Type                            Ingen

  [ Porte / SECONDARY IDE ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Intern Reference Beskrivelse                      SECONDARY IDE
      Intern Konnektor Type                            On-Board IDE
      Ekstern Konnektor Type                            Ingen

  [ Porte / FDD ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        8251 FIFO Compatible
      Intern Reference Beskrivelse                      FDD
      Intern Konnektor Type                            On-Board Floppy
      Ekstern Konnektor Type                            Ingen

  [ Porte / COM1 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Serial Port 16450 Compatible
      Intern Reference Beskrivelse                      COM1
      Intern Konnektor Type                            9 Pin Dual Inline (pin 10 cut)
      Ekstern Konnektor Type                            DB-9 pin male

  [ Porte / COM2 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Serial Port 16450 Compatible
      Intern Reference Beskrivelse                      COM2
      Intern Konnektor Type                            9 Pin Dual Inline (pin 10 cut)
      Ekstern Konnektor Type                            DB-9 pin male

  [ Porte / LPT1 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Parallel Port ECP/EPP
      Intern Reference Beskrivelse                      LPT1
      Intern Konnektor Type                            DB-25 pin female
      Ekstern Konnektor Type                            DB-25 pin female

  [ Porte / Keyboard ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Keyboard Port
      Intern Reference Beskrivelse                      Keyboard
      Ekstern Konnektor Type                            PS/2

  [ Porte / Detected ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Mouse Port
      Intern Reference Beskrivelse                      PS/2 Mouse
      Intern Konnektor Type                            PS/2
      Ekstern Reference Beskrivelse                    Detected
      Ekstern Konnektor Type                            PS/2

  [ Porte / USB ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        USB
      Intern Reference Beskrivelse                      USB
      Intern Konnektor Type                            Ingen

--------[ Overclock ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          Intel Pentium 4
      CPU Alias                                        Northwood
      CPU step                                          D1
      Engineering Sample                                Nej
      CPUID CPU Navn                                    Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
      CPUID Revision                                    00000F29h

    CPU hastighed:
      CPU Hastighed                                    1866.4 MHz  (Original: [ TRIAL VERSION ] MHz)
      CPU multiplier                                    14.0x
      CPU FSB                                          133.3 MHz  (Original: 200 MHz)
      Hukommelses Bus                                  177.7 MHz
      DRAM:FSB Forhold                                  4:3

    CPU cache:
      L1 Trace Cache                                    12K Instructions
      L1 Data Cache                                    [ TRIAL VERSION ]
      L2 Cache                                          512 KB  (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    10/24/2003-i845G-6A69VM4VC-00
      Motherboard Navn                                  MSI 845GEM / 845GLMS / 845GVM / 845GVM-V / MS-6526G(L)  (3 PCI, 2 DIMM, Audio, Video)

    Chipsæt Egenskaber:
      Motherboard Chipset                              Intel Brookdale-G i845GL
      Hukommelses Timing                                2.5-3-3-6  (CL-RCD-RP-RAS)

    SPD hukommelses moduler:
      DIMM1: Dane-Elec D1D266-064645I                  512 MB PC2100 DDR SDRAM  (2.5-3-3-6 @ 133 MHz)  (2.0-2-2-5 @ 100 MHz)
      DIMM2: Dane-Elec D1D266-064645I                  [ TRIAL VERSION ]

    BIOS Egenskaber:
      System BIOS Dato                                  10/24/03
      Video BIOS Dato                                  09/16/20
      Award BIOS Type                                  Award Modular BIOS v6.00PG
      Award BIOS Oplysninger                            W6714M7 V1.08 102403 18:26:33 MEDIONPC
      DMI BIOS Version                                  6.00 PG

    Grafik Processor Egenskaber:
      Grafikkort                                        Intel 82845G/GL/GV Graphics Controller
      GPU Kode Navn                                    Brookdale-G  (Integrated 8086 / 2562, Rev 03)
      GPU Hastighed                                    200 MHz

--------[ Energi Styring ]----------------------------------------------------------------------------------------------

    Energi Spare Egenskaber:
      Nuværende Strømkilde                              230 VAC
      Batteri Status                                    Intet batteri
      Fuld Batteri Levetid                              Ukendt
      Resterende Batteri Levetid                        Ukendt

--------[ Bærbar PC ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

    Centrino 1 platform overensstemmelse:
      CPU: Intel Pentium M (Banias/Dothan)              Nej  (Intel Pentium 4)
      Chipsæt: Intel i855GM/PM                          Nej  (Intel Brookdale-G i845GL)
      WLAN: Intel PRO/Wireless                          Nej
      System: Centrino 1 (Carmel) overensstemmelse      Nej

    Centrino 2 platform overensstemmelse:
      CPU: Intel Pentium M (Dothan)                    Nej  (Intel Pentium 4)
      Chipsæt: Intel i915GM/PM                          Nej  (Intel Brookdale-G i845GL)
      WLAN: Intel PRO/Wireless                          Nej
      System: Centrino 2 (Sonoma) overensstemmelse      Nej

    Centrino 3 platform overensstemmelse:
      CPU: Intel Core (Yonah) / Core 2 (Merom)          Nej  (Intel Pentium 4)
      Chipsæt: Intel i945GM/PM                          Nej  (Intel Brookdale-G i845GL)
      WLAN: Intel PRO/Wireless 3945ABG                  Nej
      System: Centrino 3 (Napa) overensstemmelse        Nej

--------[ Sensorer ]----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sensor Egenskaber:
      Sensor Type                                      Winbond W83627HF  (ISA 290h)
      Inbrud i computeren detekteret                    Nej

    Temperaturer:
      Motherboard                                      35 °C  (95 °F)
      CPU                                              50 °C  (122 °F)
      Seagate ST340014A                                [ TRIAL VERSION ]

    Køle Ventilator:
      CPU                                              4018 RPM

    Spændings Værdier:
      CPU Kerne                                        1.42 V
      Aux                                              1.84 V
      +3.3 V                                            3.25 V
      +5 V                                              4.97 V
      +12 V                                            [ TRIAL VERSION ]
      -12 V                                            -11.87 V
      -5 V                                              -4.95 V
      +5 V Standby                                      4.95 V
      VBAT Akkumulator                                  3.06 V
      Debug Info F                                      54 FF FF
      Debug Info T                                      35 50 127
      Debug Info V                                      59 73 CB B9 C1 25 37 (01)
      Debug Info I                                      21 5217

--------[ CPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          Intel Pentium 4, 1866 MHz (14 x 133)
      CPU Alias                                        Northwood
      CPU step                                          D1
      Instruktions Sæt                                  x86, MMX, SSE, SSE2
      Oprindelig Hastighed                              [ TRIAL VERSION ]
      Min / Max CPU Multiplikator                      14x / 14x
      Engineering Sample                                Nej
      L1 Trace Cache                                    12K Instructions
      L1 Data Cache                                    [ TRIAL VERSION ]
      L2 Cache                                          512 KB  (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

    CPU Fysisk Information:
      Type                                              478 Pin uPGA
      Størrelse                                        3.50 cm x 3.50 cm
      Transistorer                                      [ TRIAL VERSION ] million
      Proces Teknologi                                  6M, 0.13 um, CMOS, Cu, Low-K
      Teknologi                                        [ TRIAL VERSION ] mm2
      Core Spænding                                    1.475 - 1.55 V
      I/O Spænding                                      1.475 - 1.55 V
      Typisk Forbrug                                    38.7 - 89.0 W  (afhængig af clock hastighed)
      Maksimalt Forbrug                                49 - 109 W  (afhængig af clock hastighed)

    CPU Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/processor

    CPU Udnyttelses Grad:
      1. CPU                                            0 %

--------[ CPUID ]-------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPUID Egenskaber:
      CPUID Producent                                  GenuineIntel
      CPUID CPU Navn                                    Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
      CPUID Revision                                    00000F29h
      IA Mærke ID                                      09h  (Intel Pentium 4)
      Platform ID                                      1Fh  (Socket 478)
      IA CPU Serienummer                                Ukendt
      Mikrokode Revisions Opdatering                    21
      HTT / CMP enheder                                0 / 0

    Instruktions Sæt:
      64 bi x86-Udvidelser (AMD64, EM64T)              Ikke Understøttet
      AMD 3DNow!                                        Ikke Understøttet
      AMD 3DNow! Professional                          Ikke Understøttet
      AMD 3DNowPrefetch                                Ikke Understøttet
      AMD Enhanced 3DNow!                              Ikke Understøttet
      AMD Extended MMX                                  Ikke Understøttet
      Cyrix Extended MMX                                Ikke Understøttet
      IA-64                                            Ikke Understøttet
      IA MMX                                            Understøttet
      IA SSE                                            Understøttet
      IA SSE 2                                          Understøttet
      IA SSE 3                                          Ikke Understøttet
      IA SSE 4                                          Ikke Understøttet
      VIA Alternate Instruction Set                    Ikke Understøttet
      CLFLUSH instruktioner                            Understøttet
      CMPXCHG8B instruktioner                          Understøttet
      CMPXCHG16B instruktioner                          Ikke Understøttet
      Conditional Move instruktioner                    Understøttet
      MONITOR / MWAIT instruktioner                    Ikke Understøttet
      RDTSCP instruktioner                              Ikke Understøttet
      SYSCALL / SYSRET instruktioner                    Ikke Understøttet
      SYSENTER / SYSEXIT instruktioner                  Understøttet
      VIA FEMMS instruktioner                          Ikke Understøttet

    Sikkerheds Karakteristik:
      Advanced Cryptography Engine (ACE)                Ikke Understøttet
      Forhindring af Data Eksekvering (DEP, NX, EDB)    Ikke Understøttet
      Hardware Random Number Generator (RNG)            Ikke Understøttet
      Montgomery Multiplier & Hash Engine              Ikke Understøttet
      Processor Serial Number (PSN)                    Ikke Understøttet

    Energi Spare Karakteristik:
      Automatic Clock Control                          Understøttet
      Digital Thermometer                              Ikke Understøttet
      Enhanced Halt State (C1E)                        Ikke Understøttet
      Enhanced SpeedStep Technology (EIST, ESS)        Ikke Understøttet
      Frequency ID Control                              Ikke Understøttet
      LongRun                                          Ikke Understøttet
      LongRun Table Interface                          Ikke Understøttet
      PowerSaver 1.0                                    Ikke Understøttet
      PowerSaver 2.0                                    Ikke Understøttet
      PowerSaver 3.0                                    Ikke Understøttet
      Processor Duty Cycle Control                      Understøttet
      Software Thermal Control                          Ikke Understøttet
      Temperature Sensing Diode                        Ikke Understøttet
      Thermal Monitor 1                                Understøttet
      Thermal Monitor 2                                Ikke Understøttet
      Thermal Monitoring                                Ikke Understøttet
      Thermal Trip                                      Ikke Understøttet
      Voltage ID Control                                Ikke Understøttet

    CPUID Kendetegn:
      36-bit Page Size Extension                        Understøttet
      Address Region Registers (ARR)                    Ikke Understøttet
      CPL Qualified Debug Store                        Ikke Understøttet
      Debug Trace Store                                Understøttet
      Debugging Extension                              Understøttet
      Fast Save & Restore                              Understøttet
      Hyper-Threading Technology (HTT)                  Understøttet, Frakoblet
      L1 Context ID                                    Understøttet
      Local APIC On Chip                                Understøttet
      Machine Check Architecture (MCA)                  Understøttet
      Machine Check Exception (MCE)                    Understøttet
      Memory Configuration Registers (MCR)              Ikke Understøttet
      Memory Type Range Registers (MTRR)                Understøttet
      Model Specific Registers (MSR)                    Understøttet
      Page Attribute Table (PAT)                        Understøttet
      Page Global Extension                            Understøttet
      Page Size Extension (PSE)                        Understøttet
      Pending Break Event                              Understøttet
      Physical Address Extension (PAE)                  Understøttet
      Secure Mode Extensions (SMX)                      Ikke Understøttet
      Secure Virtual Machine Extensions (Pacifica)      Ikke Understøttet
      Self-Snoop                                        Understøttet
      Time Stamp Counter (TSC)                          Understøttet
      Virtual Machine Extensions (Vanderpool)          Ikke Understøttet
      Virtual Mode Extension                            Understøttet

    CPUID Registers (CPU #1):
      CPUID 00000000                                    00000002-756E6547-6C65746E-49656E69
      CPUID 00000001                                    00000F29-00010809-00004400-BFEBFBFF
      CPUID 00000002                                    665B5101-00000000-00000000-007B7040
      CPUID 80000000                                    80000004-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000001                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000002                                    20202020-20202020-20202020-6E492020
      CPUID 80000003                                    286C6574-50202952-69746E65-52286D75
      CPUID 80000004                                    20342029-20555043-30382E32-007A4847

    MSR Registers:
      MSR 00000017                                      000A-0000-0000-0000
      MSR 0000002A                                      0000-0000-0000-0000
      MSR 0000002C                                      0000-0000-0E12-000E
      MSR 0000008B                                      0000-0021-0000-0000
      MSR 0000019A                                      0000-0000-0000-0008
      MSR 0000019B                                      0000-0000-0000-0000
      MSR 0000019C                                      0000-0000-0000-0000
      MSR 000001A0                                      0000-0000-0000-0089

--------[ Motherboard ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    10/24/2003-i845G-6A69VM4VC-00
      Motherboard Navn                                  MSI 845GEM / 845GLMS / 845GVM / 845GVM-V / MS-6526G(L)

    Front Side Bus Egenskaber:
      Bus Type                                          Intel GTL+
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                133 MHz (QDR)
      Effektiv Hastighed                                533 MHz
      Båndbredde                                        4265 MB/s

    Egenskaber for Hukommelses Bus:
      Bus Type                                          DDR SDRAM
      Bus Bredde                                        64 bit
      DRAM:FSB Forhold                                  4:3
      Virkelig Hastighed                                178 MHz (DDR)
      Effektiv Hastighed                                355 MHz
      Båndbredde                                        [ TRIAL VERSION ] MB/s

    Egenskaber for Chipset Bus:
      Bus Type                                          Intel Hub Interface
      Bus Bredde                                        8 bit
      Virkelig Hastighed                                89 MHz (QDR)
      Effektiv Hastighed                                355 MHz
      Båndbredde                                        355 MB/s

    Motherboard Fysisk Information:
      CPU Sokler                                        1
      Udvidelses Sokler                                [ TRIAL VERSION ]
      RAM Sokler                                        2 DIMM
      Integrerede Enheder                              Audio, Video
      Form Faktor                                      Micro ATX
      Motherboard Chipset                              i845G/GE/GL/GV
      Ekstra Kendetegn                                  [ TRIAL VERSION ]

    Motherboard Producent:
      Producent                                        Micro-Star International
      Produkt Information                              http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php
      Hent BIOS software                                http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_list.php

--------[ Hukommelse ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

    Fysisk Hukommelse:
      Total                                            [ TRIAL VERSION ]
      Brugt                                            [ TRIAL VERSION ]
      Fri                                              613 MB
      Udnyttelse                                        [ TRIAL VERSION ]

    Swap / Pagefil:
      Total                                            2419 MB
      Brugt                                            275 MB
      Fri                                              2144 MB
      Udnyttelse                                        11 %

    Virtuel Hukommelse:
      Total                                            3435 MB
      Brugt                                            677 MB
      Fri                                              2757 MB
      Udnyttelse                                        20 %

    Physical Address Extension (PAE):
      Understøttet af Operativ System                  Ja
      Understøttet af CPU                              Ja
      Aktiv                                            Nej

--------[ SPD ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ DIMM1: Dane-Elec D1D266-064645I ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Modul Navn                                        Dane-Elec D1D266-064645I
      Serie Nummer                                      Ingen
      Modul Størrelse                                  512 MB (2 ranks, 4 banks)
      Modul Type                                        Unbuffered
      Hukommelses Type                                  DDR SDRAM
      Hukommelses Hastighed                            PC2100 (133 MHz)
      Modul Bredde                                      64 bit
      Modul Spænding                                    SSTL 2.5
      Fejl Detekterings Metode                          Ingen
      Opdaterings Frekvens                              Nedsat (7.8 us), Self-Refresh

    Hukommelses Timing:
      @ 133 MHz                                        2.5-3-3-6  (CL-RCD-RP-RAS)
      @ 100 MHz                                        2.0-2-2-5  (CL-RCD-RP-RAS)

    Hukommelses Moduls Karakteristik:
      Early RAS# Precharge                              Ikke Understøttet
      Auto-Precharge                                    Ikke Understøttet
      Precharge All                                    Ikke Understøttet
      Write1/Read Burst                                Ikke Understøttet
      Buffered Address/Control Inputs                  Ikke Understøttet
      Registered Address/Control Inputs                Ikke Understøttet
      On-Card PLL (Clock)                              Ikke Understøttet
      Buffered DQMB Inputs                              Ikke Understøttet
      Registered DQMB Inputs                            Ikke Understøttet
      Differential Clock Input                          Understøttet
      Redundant Row Address                            Ikke Understøttet

  [ DIMM2: [ TRIAL VERSION ] ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Modul Navn                                        [ TRIAL VERSION ]
      Serie Nummer                                      Ingen
      Modul Størrelse                                  512 MB (2 ranks, 4 banks)
      Modul Type                                        [ TRIAL VERSION ]
      Hukommelses Type                                  DDR SDRAM
      Hukommelses Hastighed                            PC2100 (133 MHz)
      Modul Bredde                                      64 bit
      Modul Spænding                                    SSTL 2.5
      Fejl Detekterings Metode                          Ingen
      Opdaterings Frekvens                              Nedsat (7.8 us), Self-Refresh

    Hukommelses Timing:
      @ 133 MHz                                        2.5-3-3-6  (CL-RCD-RP-RAS)
      @ 100 MHz                                        2.0-2-2-5  (CL-RCD-RP-RAS)

    Hukommelses Moduls Karakteristik:
      Early RAS# Precharge                              Ikke Understøttet
      Auto-Precharge                                    Ikke Understøttet
      Precharge All                                    Ikke Understøttet
      Write1/Read Burst                                Ikke Understøttet
      Buffered Address/Control Inputs                  Ikke Understøttet
      Registered Address/Control Inputs                Ikke Understøttet
      On-Card PLL (Clock)                              Ikke Understøttet
      Buffered DQMB Inputs                              Ikke Understøttet
      Registered DQMB Inputs                            Ikke Understøttet
      Differential Clock Input                          Understøttet
      Redundant Row Address                            Ikke Understøttet

--------[ Chipsæt ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Nord Bro: Intel Brookdale-G i845GL ]

    Nord Bro Egenskaber:
      Nord Bro                                          Intel Brookdale-G i845GL
      Supporterede FSB Hastigheder                      FSB400
      Understøttede Hukommelses Typer                  PC100 SDRAM, PC133 SDRAM, DDR-200 SDRAM, DDR-266 SDRAM
      Revision                                          03
      Type                                              760 Pin FC-BGA
      Størrelse                                        3.75 cm x 3.75 cm
      Core Spænding                                    1.5 V
      In-Order Queue Depth                              12

    Hukommelses Timing:
      CAS Latency (CL)                                  2.5T
      RAS To CAS Delay (tRCD)                          3T
      RAS Precharge (tRP)                              3T
      RAS Active Time (tRAS)                            6T
      Refresh Period (tREF)                            7.8 us
      DRAM Idle Timer                                  16T

    Fejl Korrektion:
      ECC                                              Ikke Understøttet
      ChipKill ECC                                      Ikke Understøttet
      RAID                                              Ikke Understøttet
      ECC Scrubbing                                    Ikke Understøttet

    Hukommelses Sokler:
      DRAM Sokkel 1                                    512 MB  (PC2100 DDR SDRAM)
      DRAM Sokkel 2                                    512 MB  (PC2100 DDR SDRAM)

    Integreret Grafikkort Kontroller:
      Grakikkort Kontroller Type                        Intel Extreme Graphics
      Grafkkort Kontroller Status                      Tilkoblet
      Delt Hukommelse Størrelse                        8 MB

    Chipsæt Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/chipsets
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/chipsets
      Driver Opdatering                                http://driveragent.com?ref=59

  [ Syd Bro: [ TRIAL VERSION ] ]

    Syd Bro Egenskaber:
      Syd Bro                                          [ TRIAL VERSION ]
      Revision / Stepping                              82 / B0
      Type                                              421 Pin BGA
      Størrelse                                        3.1 cm x 3.1 cm
      Core Spænding                                    1.5 V

    AC 97 Lyd Controller:
      Lyd Controller Type                              Intel ICH4
      Codec Navn                                        Ukendt
      Codec ID                                          FFFFFFFFh

    Chipsæt Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/chipsets
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/chipsets
      Driver Opdatering                                http://driveragent.com?ref=59

--------[ BIOS ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------

    BIOS Egenskaber:
      BIOS Type                                        Award Modular
      Award BIOS Type                                  Award Modular BIOS v6.00PG
      Award BIOS Oplysninger                            W6714M7 V1.08 102403 18:26:33 MEDIONPC
      System BIOS Dato                                  10/24/03
      Video BIOS Dato                                  09/16/20

    BIOS Producent:
      Producent                                        Phoenix Technologies Ltd.
      Produkt Information                              http://www.phoenix.com/en/products/default.htm
      BIOS Opdatering                                  http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

    Problemer og Forslag:
      Forslag                                          Are you looking for a BIOS Upgrade?  Contact eSupport Today!
      Forslag                                          System BIOS er mere end 2 år gammel. Opgradér hvis det er muligt.

--------[ Windows video ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller ]

    Grafikkort Egenskaber:
      Enheds Beskrivelse                                Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller
      Adapter Streng                                    Intel(R) 82845G /GL/GE/PE/GV Controller
      BIOS Streng                                      Intel Video BIOS
      Chip Type                                        Intel(R) 82845G Graphics Controller
      DAC Type                                          Intern
      Installerede Drivere                              ialmrnt5 (6.14.10.3943)
      Hukommelses Størrelse                            64 MB

    Grafikkort Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/chipsets
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/graphics
      Driver Opdatering                                http://driveragent.com?ref=59

--------[ PCI / AGP video ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    Intel Extreme Graphics                                                            Grafikkort
    Intel Extreme Graphics                                                            3D Acclerator

--------[ GPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Integreret: Intel 82845G/GL/GV Graphics Controller ]

    Grafik Processor Egenskaber:
      Grafikkort                                        Intel 82845G/GL/GV Graphics Controller
      GPU Kode Navn                                    Brookdale-G
      PCI Enhed                                        8086-2562 / 1462-7148
      Bus Type                                          Integreret
      GPU Hastighed                                    200 MHz
      RAMDAC Hastighed                                  350 MHz
      Pixel Forbindelser                                1
      TMU per Forbindelse                              2
      Vertex Shaders                                    Ikke Understøttet
      Pixel Shaders                                    Ikke Understøttet
      DirectX Hardware Understøttelse                  DirectX v6.0
      Pixel Fillrate                                    200 MPixel/s
      Texel Fillrate                                    [ TRIAL VERSION ]

    Grafik Processor Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/chipsets
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/graphics
      Driver Opdatering                                http://driveragent.com?ref=59

--------[ Skærm ]-------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Samsung SyncMaster 910N/912N/913N/915N ]

    Skærm Egenskaber:
      Skærm Navn                                        Samsung SyncMaster 910N/912N/913N/915N
      Skærm ID                                          SAM011F
      Model                                            SyncMaster
      Skærm Type                                        19" LCD
      Produktions Dato                                  Uge 3 / 2006
      Serie Nummer                                      H9NA146821
      Max. Synligt Display                              38 cm x 30 cm (19.1")
      Billed Forhold                                    4:3
      Horisontal Frekvens                              30 - 81 kHz
      Vertikal Frekvens                                56 - 85 Hz
      Maksimum Opløsning                                1280 x 1024
      Gamma                                            2.20
      DPMS Mode Understøttelse                          Active-Off

    Understøttede Grafik Tilstande:
      640 x 480                                        85 Hz
      800 x 600                                        85 Hz
      1024 x 768                                        85 Hz
      1152 x 864                                        85 Hz
      1280 x 1024                                      75 Hz

--------[ Skrivebord ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

    Skrivebords Egenskaber:
      Enheds Teknologi                                  Raster Visning
      Opløsning                                        1024 x 768
      Farve Dybde                                      32 bit
      Farve Flader                                      1
      Skrifttype Opløsning                              96 dpi
      Pixel Bredde / Højde                              36 / 36
      Pixel Diagonal                                    51
      Vertikal Opdaterings Hastighed                    60 Hz
      Skrivebords Tapet                                C:\Documents and Settings\MP\Application Data\Mozilla\Firefox\skrivebordsbaggrund.bmp

    Skrivebords Effekter:
      Combo-Box Animation                              Tilkoblet
      Drop Shadow Effekt                                Tilkoblet
      Flat Menu Effekt                                  Tilkoblet
      Font Smoothing                                    Tilkoblet
      Full Window Dragging                              Tilkoblet
      Windues Titelbar Stigning                        Tilkoblet
      Skjul Menu Adgangs Nøgler                        Tilkoblet
      Hot Tracking Effekt                              Tilkoblet
      Ikon Navn Ombrydning                              Tilkoblet
      List-Boks Blød Rulning                            Tilkoblet
      Menü Animation                                    Tilkoblet
      Menu Fade Effekt                                  Tilkoblet
      Minimér/Genopret Animation                        Tilkoblet
      Skygge på Muse Pil                                Tilkoblet
      Valg af Fade Effekt                              Tilkoblet
      Vis Lyd Tilgængeligheds Karakteristik            Frakoblet
      Værktøjs Tips Animation                          Tilkoblet
      Værktøjs Tips Fade Effekt                        Tilkoblet
      Windows Plus! Udvidelser                          Frakoblet

--------[ Multi-Skærm ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    \\.\DISPLAY1        Ja  (0,0)          (1024,768)

--------[ Video tilstande ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    320 x 200          8 bit  70 Hz
    320 x 200          16 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    320 x 240          8 bit  70 Hz
    320 x 240          16 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    384 x 512          8 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    384 x 512          16 bit  70 Hz
    384 x 512          32 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    400 x 300          8 bit  70 Hz
    400 x 300          16 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    400 x 640          8 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    400 x 640          16 bit  70 Hz
    400 x 640          32 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    480 x 640          8 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    480 x 640          8 bit  70 Hz
    480 x 640          8 bit  72 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    480 x 640          8 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    480 x 640          8 bit  85 Hz
    480 x 640          16 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    480 x 640          16 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    480 x 640          16 bit  72 Hz
    480 x 640          16 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    480 x 640          16 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    480 x 640          32 bit  60 Hz
    480 x 640          32 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    480 x 640          32 bit  72 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    480 x 640          32 bit  75 Hz
    480 x 640          32 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    512 x 384          8 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    512 x 384          16 bit  70 Hz
    512 x 384          32 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 800          8 bit  56 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 800          8 bit  60 Hz
    600 x 800          8 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 800          8 bit  72 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 800          8 bit  75 Hz
    600 x 800          8 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 800          16 bit  56 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 800          16 bit  60 Hz
    600 x 800          16 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 800          16 bit  72 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 800          16 bit  75 Hz
    600 x 800          16 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 800          32 bit  56 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 800          32 bit  60 Hz
    600 x 800          32 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 800          32 bit  72 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 800          32 bit  75 Hz
    600 x 800          32 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 1280          8 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    600 x 1280        16 bit  60 Hz
    600 x 1280        32 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 400          8 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 400          16 bit  70 Hz
    640 x 400          32 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 480          4 bit  Standard
    640 x 480          8 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 480          8 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 480          8 bit  72 Hz
    640 x 480          8 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 480          8 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 480          16 bit  60 Hz
    640 x 480          16 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 480          16 bit  72 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 480          16 bit  75 Hz
    640 x 480          16 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 480          32 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 480          32 bit  70 Hz
    640 x 480          32 bit  72 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 480          32 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    640 x 480          32 bit  85 Hz
    720 x 1280          8 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    720 x 1280        16 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    720 x 1280        32 bit  60 Hz
    768 x 1024          8 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    768 x 1024          8 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    768 x 1024        16 bit  60 Hz
    768 x 1024        16 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    768 x 1024        32 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    768 x 1024        32 bit  70 Hz
    768 x 1280          8 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    768 x 1280        16 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    768 x 1280        32 bit  60 Hz
    800 x 600          4 bit  Standard
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    800 x 600          8 bit  56 Hz
    800 x 600          8 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    800 x 600          8 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    800 x 600          8 bit  72 Hz
    800 x 600          8 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    800 x 600          8 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    800 x 600          16 bit  56 Hz
    800 x 600          16 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    800 x 600          16 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    800 x 600          16 bit  72 Hz
    800 x 600          16 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    800 x 600          16 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    800 x 600          32 bit  56 Hz
    800 x 600          32 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    800 x 600          32 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    800 x 600          32 bit  72 Hz
    800 x 600          32 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    800 x 600          32 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    864 x 1152          8 bit  60 Hz
    864 x 1152        16 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    864 x 1152        32 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    960 x 1280          8 bit  60 Hz
    960 x 1280        16 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    960 x 1280        32 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1024 x 768          8 bit  60 Hz
    1024 x 768          8 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1024 x 768          8 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1024 x 768          8 bit  85 Hz
    1024 x 768        16 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1024 x 768        16 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1024 x 768        16 bit  75 Hz
    1024 x 768        16 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1024 x 768        32 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1024 x 768        32 bit  70 Hz
    1024 x 768        32 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1024 x 768        32 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1024 x 1280        8 bit  60 Hz
    1024 x 1280        16 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1024 x 1280        32 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1152 x 864          8 bit  60 Hz
    1152 x 864          8 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1152 x 864          8 bit  72 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1152 x 864          8 bit  75 Hz
    1152 x 864          8 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1152 x 864        16 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1152 x 864        16 bit  70 Hz
    1152 x 864        16 bit  72 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1152 x 864        16 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1152 x 864        16 bit  85 Hz
    1152 x 864        32 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1152 x 864        32 bit  70 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1152 x 864        32 bit  72 Hz
    1152 x 864        32 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1152 x 864        32 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1280 x 600          8 bit  60 Hz
    1280 x 600        16 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1280 x 600        32 bit  60 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1280 x 720          8 bit  60 Hz
    1280 x 720          8 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1280 x 720          8 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1280 x 720        16 bit  60 Hz
    1280 x 720        16 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1280 x 720        16 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1280 x 720        32 bit  60 Hz
    1280 x 720        32 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1280 x 720        32 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1280 x 768          8 bit  60 Hz
    1280 x 768          8 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1280 x 768          8 bit  85 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1280 x 768        16 bit  60 Hz
    1280 x 768        16 bit  75 Hz
    [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]  [ TRIAL VERSION ]
    1280 x 768        16 bit  85 Hz
    1280 x 76
Avatar billede plazm Nybegynder
17. september 2006 - 11:01 #1
Du kan sagtens få et eksternt grafikkort i den der computer. Der er et AGP slot, og det er beregnet til grafikkort.
Hvordan det virker på dit bundkort skal jeg ikke kunne sige, men i mit skifter den selv til eksternt kort når jeg sætter det i AGP porten.

Hvilket kort du skal vælge kommer lidt an på, hvilke spil du vil spille. Nu lister du godt nok 2, men the sims 2 er ikke just krævende, så det behøves ikke et vildere ekternt kort.

Nu lige et ekstra spørgsmål herfra.
Hvorfor har du underclocket computeren så meget som du har(1ghz)?
Avatar billede c-holst Novice
17. september 2006 - 11:13 #2
ville også gerne se et budgetudspil fra din side. en tudse kan gøre meget ved denne sag, mens 2 som jeg ser det vil være overkill:-)
en 500 mand kan også klare et kort som gør det muligt at spille spil som doom3 og farcry med flere, men naturligvis med kraftige kompromiser

plazm, hvor ser du, at der er underclocket?
Avatar billede lhademmor Nybegynder
17. september 2006 - 11:24 #3
plazm > Jeg har hørt (fra Google) at man skal disable onboard graphics i både XP og BIOS. Hvordan kan jeg i øvrigt tjekke om jeg har underclocket?

c-holst > Nu ved jeg ikke hvordan prisniveauet generelt er på grafikkort så jeg er fleksibel, men jeg betragter en tudse som absolut maximum, men prisen må helst gerne være under 800 kroner - hvis det da er muligt? Hvad skulle prisen være hvis spil som Far Cry også skulle kunne køre relativt gnidningsløst?
Avatar billede plazm Nybegynder
17. september 2006 - 12:30 #4
underclock/overclocket ser jeg her:

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          Intel Pentium 4
      CPU Alias                                        Northwood
      CPU step                                          D1
      Engineering Sample                                Nej
      CPUID CPU Navn                                    Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
      CPUID Revision                                    00000F29h

    CPU hastighed:
      CPU Hastighed                                    1866.4 MHz  (Original: [ TRIAL VERSION ] MHz)
      CPU multiplier                                    14.0x
      CPU FSB                                          133.3 MHz  (Original: 200 MHz)

CPU'en er bygget til 2,8, men kører kun 1,8...
Avatar billede c-holst Novice
17. september 2006 - 12:59 #5
mon ikke det er fordi der køres med 2 x 512 mb pc2100 som har en frekvens på 133

multiplyeren er på 14 så det giver jo et rigtigt stort problem. forestiller mig, at spørgeren på et tidpunkt har opgraderet cpu uden at nogen har fortalt ham, at han også blev nødt til at skifte ramblokkene til nogle der kører pc3200 = fsb 200

må sige, at du er en opmærksom hjælper, den havde jeg eller mange andre ikke set

heldigvis er ram jo ikke så dyre, men det er da noget af en bet. du burde kunne få 400 kroner for de 2 blokke fx på qxl og så købe nye

grafikkortet, kigger jeg lige på lidt senere, da jeg er på vej ud af døren
Avatar billede lhademmor Nybegynder
17. september 2006 - 13:22 #6
Nu har jeg selv købt PC'en brugt (gennem QXL i øvrigt), så det er meget muligt at den tidligere ejer har haft opgraderet processoren.
Når I siger "skifte ramblokkene" mener I så bare at købe nye RAM? Eller er det noget helt andet (jeg er ikke så stærk til det med hardware)?
Avatar billede c-holst Novice
17. september 2006 - 20:04 #7
hvad der lige er sket, kan jeg af gode grunde ikke svare på:-)

Som jeg ser det, skal du udskifte rammene til nogle af typen pc3200, hvis du skal have det optimale ud af din maskine
her er et udvalg af de blokke jeg tænker på. du kan jo starte med 512, men 1 gb er klart at foretrække i forhold til mange spil og mange andre funktioner.

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=37&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=500&Soegeord=&Direction925=2&Sorted925=3200&Direction30614=2&Sorted30614=512&Equal20=&Submit.x=31&Submit.y=10&Equal31279=&Equal1372=&True28959=&Trueval28959=118452

Vil nu gerne have plazm mening om denne sag inden du lige suser ud og køber nye ram

------------------------------------------------------

grafikkort: Dette er nogle forslag, som du kan bruge som du vil.

under 500. her kan du ligeså godt snuppe dette kort. kortet kan hos mig med en 1800 amd trække spil som doom3 oog farcry, med mange begrænsninger i opløsning og detaljegrad, så der kommer du i høj grad til at gå på kompromis og vil måske ikke engang kunne trække de allernyeste og meget krævende spil!
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=142111.
som jeg ser der for du ikke mere ud af andre kort i den prisklasse

op til 800
en underlig pris som igen giver en ydelse der ligger i den lave ende, men selvfølgelig med lidt flere muligheder
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=153397
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201249

op til 1000 kr:
her mener jeg du for betydeligt mere valuta for pengene, om ende træerne jo ikke vokser ind i himmelen

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=211505
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=199787

som sagt, er det jo bare nogle forslag, som jeg synes ser fine ud til prisen
Avatar billede c-holst Novice
17. september 2006 - 20:06 #8
plazm...er lidt i tvivl om bundkortet, fsb og det det, så ret mig endelig
Avatar billede lhademmor Nybegynder
17. september 2006 - 21:50 #9
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206421
Der må da være en fejl der? Ellers er det den største prisforskel jeg i mit liv har oplevet!

Hvad angår grafikkort har jeg hørt at man også skal passe på at man ikke får et som enten larmer utrolig meget, eller bliver varmt nok til at man kan spejle æg på det.
Avatar billede c-holst Novice
18. september 2006 - 02:26 #10
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=37&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=500&Soegeord=&Direction925=2&Sorted925=3200&Direction30614=2&Sorted30614=512&Equal20=156&Submit.x=20&Submit.y=1&Equal31279=&Equal1372=&True28959=&Trueval28959=118452
der er ddr2 blokke i mit 1. link, dem kan du ikke bruge. kun alm. ddr ram

lyder ellers som et godt bud:-)

mht til støj, er vi nødt til at finde en en anmelse de konkrette kort du kunne have kig på
Avatar billede plazm Nybegynder
18. september 2006 - 17:24 #11
Jeg ville også skifte op til den hastighed i ram, og ganske korrekt som c-holst skriver, så skal du have ddr og ikke ddr2
Med hensyn til 512 vs 1024 vil jeg sige det er en smagssag. Personligt kan jeg ikke mærke synderligt forskel, men når du er igang, kan du lige så godt få 1024, så stor er prisforskellen ikke.

Med hensyn til grafikkort, så kan du sagtens finde et passivtkølet grafikkort som også kan trække tænder ud, men det kræver dog at du er sikker på at luftgennemstrømningen i kabinettet er god.
Avatar billede lhademmor Nybegynder
18. september 2006 - 21:51 #12
Jeg er bestemt ikke sikker på at luftgennemstrømningen er god. Kabinettet er meget småt - måske FOR småt og jeg har sådan set også spekuleret over om et sådant grafikkort overhovedet ville kunne være der - men det kan den slags vel altid?
Så jeg kan nok også godt klare lidt ekstra støj - min processor larmer alligevel i forvejen :-)

Ang. ram kan jeg ikke finde nogen 1GB ram i ovenlinkede liste - kender I andre steder eller skal jeg bare gå ned i den lokale Zitech eller Falkonér Alle?
Avatar billede c-holst Novice
19. september 2006 - 07:51 #13
Det er fordi jeg kun har listet op med 512 mb klodser
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=37&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=1000&Soegeord=&Direction925=2&Sorted925=3200&Direction30614=2&Sorted30614=1024&Equal20=156&Submit.x=13&Submit.y=6&Equal31279=&Equal1372=&True28959=&Trueval28959=118452

når du siger meget lille kabinet går jeg ud fra, at du har et almindeligt alm microkabinet og dette bundkort
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=368

det ser ud til, at du godt kan komme forbi ramblokkene, hvilket i nogle tilfælde kan være et problem
det andet problem, er kølingen på dit grafikkort, som jo vender ned af i kabinetet, og ved HIS kortet  optager det nok i hvertfald det øverste pcislot, måske også 2, så det skal du jo lige overveje. men du har onboard lyd og net, så de skal jo ike have nogen port

har du kig på nogen konrette grafikkort.
Avatar billede lhademmor Nybegynder
20. september 2006 - 11:01 #14
Jeg har faktisk både PCI-lydkort og trådløst PCI-netkort, så hvis det rager for meget ind i dem tror jeg ikke jeg kan bruge det.
Men i sidste instans kan det være jeg skifter bundkortet, men det ser jeg nødigt, da det virker lidt som overkill...
Avatar billede c-holst Novice
20. september 2006 - 21:25 #15
har du kigget på nogle af de nævnte eller evt andre grafikkort. er ret sikkert på, at du ikke for plads det his kort, men de andre er skam også ok kort, fx 7600 gs kortet
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:17 #16
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)