Avatar billede snowmoad Nybegynder
16. maj 2001 - 16:13 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

c++ start!!

arhh, hvordan komme man igang med c++?
hvad skal der downloades før der kan prøves forskellige ting af?
Avatar billede wisen Nybegynder
16. maj 2001 - 16:17 #1
Jammen der allervigtigste er jo en compiler, så sådan een skal du først og fremmest have fat i (Et helt udviklingsmiljø er at foretrække). Dernæst er der sådan set bare at gå i gang med at forsøge sig frem, lære syntax, se på eksempler / tutorials osv, læst diverse bøger...

/Wisen
Avatar billede snowmoad Nybegynder
16. maj 2001 - 16:20 #2
compiler!!
hvor kan man få fat i sådan en??
Avatar billede aguille Nybegynder
16. maj 2001 - 16:33 #3
Et efter minmening godt sted at starte er med Borlands bcc32 compiler og et godt editor program. Borlands graits compiler kan du finde på :

http://www.borland.com/bcppbuilder/freecompiler/

Det er en 8MB fil så vidt jeg husker.

Hvad editor angår, så kan du i princippet bruge notepad, men en lidt mere brugbar version findes hos www.editplus.com
Det er en genial editor, og virkelig nem at lære at bruge. Du kan også finde information om hvordan du får editplus til at arbejde sammen med borlands compiler på deres hjemmeside. Hvis du har et par spørgsmål om det kan du også maile mig på aguille@enigmaweb.dk
Avatar billede snowmoad Nybegynder
16. maj 2001 - 16:36 #4
enig, bruger selv editplus til Php/mysql, genialt program :)
prøver lige at følge linkene
Avatar billede snowmoad Nybegynder
16. maj 2001 - 17:02 #5
>> aguille.
jeg har nu downloadet og installeret compileren. men ehh, ved ikke hvad jeg skal gøre nu, der er jo bare en masse filer.
Avatar billede snowmoad Nybegynder
16. maj 2001 - 17:10 #6
jeg kiggede på:
http://www.udvikleren.dk/vis_artikel.php?id=19
der står noget med c++ Builder 3.
hmm...hvor får man så fat i såen en?

i am lost :(
Avatar billede aguille Nybegynder
16. maj 2001 - 17:27 #7
Ok. Jeg vil gå ud fra at du så nu har ebibliotek der hedder ...\\borland\\bcc55\\
I det bin directory der ligger der ligger bcc32.exe som starter compileringen. Hvis du prøver at køre den fra en dosprompt kan du se kommandolisten. Men det burde ikke være nødvendigt endu. Det du skal er have sat et biblioteker som en path. Ligesom i gode gamle dos. Det ligger under miljøvariabler i comp egenskaber i win2000. Du skal tilføje ...\\Borland\\Bcc55\\bin
I dit bin directory skal du lave to nye filer
bcc32.cfg som indeholder følgende:
-I\"Din Sti\"....\\Borland\\Bcc55\\include
-L\"Din Sti\"....\\Borland\\Bcc55\\lib
og
ilink32.cfg
-L\"Din Sti\"....\\Borland\\Bcc55\\lib

Så skal den bare sættes op i editplus.
Tools - User tools - add tool - program - \"giv den et navn\" - \"Din Sti\"...\\bin\\bcc32.exe - Argument : $(FilePath)
- Initial directory : $(FileDir) - og så slå capture output til. Derefter vil jeg anbefale at lave en genvej til det user tool.
(Håber at det giver nogen mening :)

Hvis du vil igang med c++ er et godt sted at starte: http://members.tripod.com/~firstpod/cpp21/
Det er nogle fede lektioner og de er efter min mening godt struktureret. Ellers ligger der tonsvis af andre gode guides på nettet. :-)
Avatar billede aguille Nybegynder
16. maj 2001 - 17:32 #8
ehhhh - Borland Builder - så vidt jeg ved så køber man den :) (Kan selvfølgelig være andre måder????)
Skriv hvis det ikke gav nogen mening det ovenfor
Avatar billede snowmoad Nybegynder
16. maj 2001 - 17:34 #9
er kommet til dette og kan ikke komme videre:

Ligesom i gode gamle dos. Det ligger under miljøvariabler i comp egenskaber i win2000. Du skal tilføje ...\\Borland\\Bcc55\\bin
Avatar billede aguille Nybegynder
16. maj 2001 - 17:44 #10
OK - kører du win 98/millenium eller 2000
Avatar billede snowmoad Nybegynder
16. maj 2001 - 17:46 #11
jeg køre Win98..
jeg skal desværre gå nu, så du får lige points, er det i orden hvis jeg lige mailer dig?
Avatar billede aguille Nybegynder
16. maj 2001 - 17:51 #12
jeps - eller icq - 93195739