Avatar billede cykel Praktikant
16. september 2006 - 16:16 Der er 12 kommentarer

skifte bundkort på bærbar

kan man skifte bundkort ud på en bærbar - og hvor købes det
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. september 2006 - 17:14 #1
ja det er muligt, men det kan meget sjældent svare sig, et nyt bundkort koster ofte op til ca 2800-3000 (men et bundkort fra en anden bærbar, med f.eks defekt skærm vil kunne bruges), men hvad er fejlen ?
Avatar billede cykel Praktikant
16. september 2006 - 22:16 #2
grafikkortet er defekt
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 10:51 #3
Og hvordan har du funder ud af det?
Avatar billede cykel Praktikant
17. september 2006 - 11:41 #4
kører kun lav opløsning ati radeon 9000 har downloadet driver osv - en nørd har kikket på det og siger at det måske er gået - har indstaleret windowx xp fra ny
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. september 2006 - 13:13 #5
så fejler grafikkortet intet, det er en software fejl.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 13:16 #6
Hvad er lav opløsning?
Avatar billede cykel Praktikant
21. september 2006 - 21:42 #7
det virker som om at niels hansen er inde på noget at det rigtige efter at have downloadet driver og software igen - dog ikke nyeste driver ja så virker skærmen igen med opløsning 1440 gang 900 så det kan jo være at han skal have point 30 stk fra mig - men hva koster et nyt bundkort til bærbar med et større grafikkort så og hvor finder jeg det ...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 21:48 #8
du kan ikke finde et bundkort du kan montere udover det den er født med, så hedder det en ny bærbar, prisen på bundkort varierer, men normalt op til ca 3000 som jeg tidligere har skrevet ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2006 - 22:50 #9
Forkert - man kan f.eks. godt skifte i en Lifebook E8110 til bundkort fra E8210
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 23:01 #10
har du set hvor tæt de to model numre er ? det er samme bundkort, men du kan ikke købe et fra en IBM t22 og montere i en Dell lattitude C610 (selvfølgelig kan man benytte ens bundkort, oftest bruges samme bundkort i flere modeller, men der er ikke en standard som et ATX board f.eks)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2006 - 23:24 #11
Det ved jeg - men læs hvad du skriver :)
Slut på den debat.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 07:57 #12
brug for mere hjælp ?