Avatar billede yvette Nybegynder
16. september 2006 - 13:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Checkbox update!

<h2>Todo-list</h2><br />
<form action="?action&save=yes" method="post">
<table width=100% border=1 cellspacing=0 cellpadding=10>
<tr>
<td align=left width=5%><strong>Done</strong></td>
<td align=left width=12%><strong>Subject</strong></td>
<td align=left width=50%><strong>Description</strong></td>
<td align=left width=15%><strong>Added by</strong></td>
<td align=left width=15%><strong>Completed by</strong></td>
</tr>
<?php
$q = mysql_query("SELECT * FROM todolist ORDER by id, checked DESC");
while($r = mysql_fetch_array($q)) {

$addedlink = mysql_query("SELECT id FROM users WHERE username = '$r[addedby]'");
$alink = mysql_fetch_array($addedlink);

$completedlink = mysql_query("SELECT id FROM users WHERE username = '$r[completedby]'");
$clink = mysql_fetch_array($completedlink);
?>
<tr>
<td align=left width=4%><input type="checkbox" name="check"<?php if($r["checked"]=="yes"){ echo " checked=\"checked\""; } else { echo ""; } ?>/></td>
<td align=left width=12%><?php echo $r["subject"]; ?></td>
<td align=left width=54%><?php echo $r["description"]; ?></td>
<td align=left width=15%><a href="userdetails.php?id=<?php echo $alink["id"]; ?>"><?php echo $r["addedby"]; ?></a></td>
<td align=left width=15%><a href="userdetails.php?id=<?php echo $clink["id"]; ?>"><?php echo $r["completedby"]; ?></a></td>
</tr>
<?php } ?>
</table><br />
<div style="position:absolute;right:140px;"><input type="button" onclick="document.location.href='?action=add'" class=btn value="Add!" onfocus="blur()" />&nbsp;<input type="submit" class=btn value="Save!" onfocus="blur()" /></div>
</form>

Jeg har det her script som henter fra MySQL om en "todo opgave" er lavet, hvis checked=yes så er boksen checked... Men hvis jeg så skal opdatere det i databasen så f.eks. men sætter flueben ved 3 eller fjerner ved nogle så skal den skrive yes i checked hvis checked og no i checked hvis ikke! Håber nogle kan hjælpe mig, for har bøvlet med det i lang tid nu og kan ikke få det til at virke.
Avatar billede zynzz Praktikant
17. september 2006 - 08:43 #1
<?
if($r[checkbox1] == yes){
?>
<input type="checkbox" name="checkbox1" value="no" checked>
<?
}
if($r[checkbox1] == no){
?>
<input type="checkbox" name="checkbox1" value="yes">
<?
}
?>

Så nemt kan det vel gøres ?
Avatar billede yvette Nybegynder
17. september 2006 - 23:27 #2
Jeg har allerede lavet det du skriver der... Det jeg skal bruge er når den skal update til databasen om "de" er checked eller ej!
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2006 - 09:06 #3
Giv dine checkboxes følgende navne: chkbox[] (husk []) og value $r[id];

I din action (?action&save=yes) opdaterer du på følgende måde:

<?
if (count($_POST[chkbox])) mysql_query("UPDATE todolist SET checked = 'yes' WHERE id IN('".implode("','",$_POST[chkbox])."')");
?>
Avatar billede yvette Nybegynder
19. september 2006 - 09:37 #4
Hvad så hvis man fjerner flueben, så skulle den gerne skrive checked = no
Avatar billede yvette Nybegynder
11. oktober 2006 - 18:40 #5
Ser ikke ud til nogle kan hjælpe mig, så lukker spørgsmålet!