Avatar billede amd Nybegynder
16. september 2006 - 12:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Projektor til hjemmebrug

Hej Folkens.
Jeg overvejer igen at købe mig en projektor. Jeg har ikke så meget forstand på projektorer, så vil lige høre jer hvad i siger til denne: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=175389.

Jeg skal bruge den til at se TV? - Man kan vel sætte en tv tuner til?
- Derud over self til at se dvd, og sådan. Måske til computeren nogle gange? Den kan vel tage 1280X1024 så vidt jeg kan se?

Ved I hvor langt den skal hænge fra lærredet? Har muligvis et på 180 cm X 180 cm. - For at vide om jeg har plads til den.

På forhånd tak :)
Avatar billede jokl98ac Nybegynder
16. september 2006 - 12:47 #1
Dur slet, slet ikke til det formål. Det er en data projektor - forkert format + at den sandsynligvis larmer som en jetjager.

Jeg ville kigge på en Sanyo z3 til omkring 7k. Hvis du har penge til det så en Sany z4. Begge fremragende projektorer der er lavet til decideret hjemmebio-brug. Hvad er dit budget? HDu kan koble en hvilken som helst billedkilde til, både analogt og digitalt - også en tv-tuner.

Her kan du beregne alt mht ophæng, afstand etc: http://projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm

Husk dog - mørklægningsgardiner kan være en nødvendighed når du bruger projektor.

mvh Jonas
Avatar billede amd Nybegynder
17. september 2006 - 15:41 #2
Okay... Så jeg skal min. smide 7 k efter sådan en? - Synes jeg jo ik engang jeg har ;)
Avatar billede amd Nybegynder
17. september 2006 - 15:53 #3
kan du finde link til den projektor du snakker om ?
Avatar billede amd Nybegynder
17. september 2006 - 16:05 #4
Avatar billede amd Nybegynder
17. september 2006 - 16:28 #5
Avatar billede amd Nybegynder
17. september 2006 - 16:34 #6
Avatar billede amd Nybegynder
17. september 2006 - 16:38 #7
- Ah... sorry for alle den indlæg :-(
Skal lige siges jeg kun har plads til at placere den cirka 2,5-3 meter fra lærredet
Avatar billede jokl98ac Nybegynder
19. september 2006 - 16:38 #8
Sorry, har lige været væk et par dage. Ja, jeg ville sige at z2 er for dårlig - sammenlignet med en z3. Mht links, så søg lige på nettet og du kan finde den til billig penge - bl.a. på digitalo.de. Du kan spare et par tusind ved at snuppe den i tyskland.

Mht at købe gamle / brugte projektorer er der et par ting; opløsningen er tit ikke så god (skal være på mindst 1280*720 til hjemmebiobrug), de larmer forfærdentligt meget, de er tit dataprojektorer der ikke kan bruges overhovedet til hjemmebio og sidst, men ikke mindst, skal lampen skiftes før end ved en ny; og det er 3-4k udskrivning.

Så - hvis du kan finde en z3 til 7,5 k eller derunder, så køb den. Ellers vent og spar sammen til den, da du ellers bliver træt af dit køb, tror jeg :-)

Mvh Jonas
Avatar billede amd Nybegynder
30. marts 2008 - 23:20 #9
points?
Avatar billede amd Nybegynder
21. august 2010 - 14:14 #10
lukker så