Avatar billede uhrskov Nybegynder
15. september 2006 - 22:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

E-Mail , CGI, PL, FORMS

Hej jeg kan ikke få min forms til at fungere....
Den kommer op og giver mig en eller anden erro!

Her er min forms:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<form method="post" action="http://www.hyacintvej.dk/cgi-bin/formmail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="thomasbastholm@yahoo.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="HYACINTVEJ">

<P>Your E-Mail address:<br>
<input name="from" size=40>
<P>Fornavn:<br>
<input name="subject" size=40>
<P>Efternavn:<br>
<input name="subject" size=40>
<P>Message:<br>
<textarea name="body" rows=10 cols=60 wrap="virtual"></textarea><p>
<input type="submit" value="Send Message">
<input type="reset" value="Clear"><p>
</form>

</body>
</html>

Og her er min hjemmeside
http://www.hyacintvej.dk/index.php
og så  det link der hedder bestilling.

Tak for hjælpen Thomas
Avatar billede nielle Nybegynder
15. september 2006 - 22:35 #1
Det ser ikke umiddelbart ud til at du har

cgi-bin/formmail.pl

- på din server? Eller i hvert fald ligger dette svript ikke der hvor du angiver.
Avatar billede uhrskov Nybegynder
15. september 2006 - 22:51 #2
Hmmm har ligge tjekket den skulle ligge det rigtige sted !?!?
det her kommer frem, når man prøver at sende

""

Error: Bad/No Recipient
FormMail V1.92 © 1995 - 2002 Matt Wright
A Free Product of Matt's Script Archive, Inc.

""

det her er inde fra min server på "one.com"

https://www.b-one.net/static/support-faq.jsp?category=scripts&number=1

Thomas
Avatar billede nielle Nybegynder
15. september 2006 - 22:54 #3
Tja, lige før fik jeg en fejl om at den ikke kunne findes. Men nu lader den til at være i orden igen...
Avatar billede uhrskov Nybegynder
15. september 2006 - 22:55 #4
men det fungere stadig ikke da !?!
jeg for ingen mial

Thomas
Avatar billede nielle Nybegynder
15. september 2006 - 23:00 #5
Nu får jeg en bad recipient.

Jeg tror at du skal rette disse to:

<P>Fornavn:<br>
<input name="subject" size=40>
<P>Efternavn:<br>
<input name="subject" size=40>

- til:

<P>Fornavn:<br>
<input name="fornavn" size=40>
<P>Efternavn:<br>
<input name="efternavn" size=40>

- sådan at der ikke kommer konflikt med den titel din mail skal have:

<input type="hidden" name="subject" value="HYACINTVEJ">
Avatar billede uhrskov Nybegynder
15. september 2006 - 23:11 #6
Hmm kan ikke lige se det skulle hjælpe hrmm

ved ikke lige hvad jeg skal gøre og og har sidet og knoklet med det hele aften !?!?!

<body>
<form method="post" action="http://www.hyacintvej.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="thomasbastholm@yahoo.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="HYACINTVEJ">

<P>Your E-Mail address:<br>
<input name="from" size=40>
<P>Fornavn:<br>
<input name="fornavn" size=40>
<P>Efternavn:<br>
<input name="efternavn" size=40>
<P>Message:<br>
<textarea name="body" rows=10 cols=60 wrap="virtual"></textarea><p>
<input type="submit" value="Send Message">
<input type="reset" value="Clear"><p>
</form>

</body>

Thomas
Avatar billede nielle Nybegynder
15. september 2006 - 23:41 #7
Jeg kunne sagtens forestille mig at det havde en betydning. Imidlertid kan jeg jo se at det ikke har hjulpet...

Tja, så kan jeg desværre ikke se hvad der går galt. :^|

Jeg har dog et par bemærkninger.

Dit felt "from" bør omdøbes til at hedde "email". Kalder du den dette, får den en specifik funktion sammen med FormMail.pl:

http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html#email

Desuden er det ikke helt pænt at bruge html-navne til formfelter. Derfor bør du omdøbe:

<textarea name="body" rows=10 cols=60 wrap="virtual"></textarea>

- til:

<textarea name="message" rows=10 cols=60 wrap="virtual"></textarea>
Avatar billede uhrskov Nybegynder
16. september 2006 - 00:19 #8
hmm har lige på at rette lidt på det .... men det hjælper desvære ikke !!??!

skal man lave nogle instillinger ud over det her, et eller andet sted  !?

skal jeg rette i FormMail.pl

Thomas
Avatar billede nielle Nybegynder
16. september 2006 - 08:48 #9
Jeg regnede som sagt heller ikke med at det ville ændre meget, men det kan aldrig skade lige at rydde det sidste "snavs" af vejen. Desværre har jeg ikke flere ideer.

Jeg tvivler meget på at B-One giver dig mulighed for at redigere i FormMail.pl.
Avatar billede nielle Nybegynder
16. september 2006 - 09:02 #10
Når B-Onse skriver at der skal stå:

<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">

- så tror jeg nok at de mener at der skal stå noget i stil med:

<input type="hidden" name="recipient" value="xxxx@hyacintvej.dk">
Avatar billede nielle Nybegynder
20. september 2006 - 20:49 #11
Du er ikke kommet vidre med denne?
Avatar billede uhrskov Nybegynder
21. september 2006 - 09:14 #12
prøver lige at kigge på det..
Avatar billede uhrskov Nybegynder
26. september 2006 - 08:34 #13
tak Nielle !! !det var bare mig der haved overset / vidste ikke at man ikke kunne...

havde brugt en anden mail
<input type="hidden" name="recipient" value="thomasbastholm@yahoo.dk">

men de virkede med den mail som jeg laved inde på serveren som er

hyacintvej@hyacintvej.dk
  <input type="hidden" name="recipient" value="hyacintvej@hyacintvej.dk">

TAK :D
Avatar billede uhrskov Nybegynder
26. september 2006 - 08:36 #14
hvordan giver man point !?
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2006 - 12:02 #15
Man kan kun give point til dem som har lagt et svar. Personligt lægger jeg imidlertid ikke svar før at jeg er 100% sikker på at spørgerens problem rent faktisk er blevet løst. Den normale måde at se dette på, er ved at spørgeren beder om at man lægger et svar.

... og et vsar :^)
Avatar billede uhrskov Nybegynder
26. september 2006 - 12:52 #16
Tak for det... nu er den bare i fjong :P
Har gået og tænkt over den nogle dage og lige pludselig så var den der :D