Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. september 2006 - 15:12 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gør man sådan så at man kan se billeder inde i Dokumenter

Hvordan gør man sådan så at man kan se billeder inde i Dokumenter?
Engang kunne jeg godt se billeder uden at jeg behøvede at dobbeltklikke på det, men nu kan jeg slet ikke se billeder. Det hjælper ikke at trykke på "store ikoner" i "visninger".
nogen der ved hvad man kan gøre ??
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. september 2006 - 15:14 #1
Foroven under visninger - sætter du til store ikoner.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. september 2006 - 15:19 #2
Højreklik på mappen -> Egenskaber -> Tilpas -> Vælg "Billeder(Bedst til mange filer)" under "Hvilken type mappe vil du have"
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. september 2006 - 15:34 #3
peet49: det er det deen står på nu, men man kan stadigvæk ikke se billederne..
vejrmand: der er ikke noget der hedder "tilpas" inde i egenskaber, kun "generelt"
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. september 2006 - 15:45 #4
Har lige prøvet samtlige af her på værkstedet, de virker alle sammen med "store ikoner"
14. september 2006 - 16:13 #5
Havde samme problem. Ikoner bliver ikke vist som billeder.
Nu har jeg lige gjort som vejmand beskrev. Problem løst.
14. september 2006 - 16:16 #6
Vejmand jeg har oprettet et sprørgmål under diverse, så du kan få point.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. september 2006 - 18:31 #7
måske er det fordi jeg har et ældre program at der ikke er noget tilpas indeunder egenskaber, det ved jeg ikke.. men det virker ihvertfald ikke med store ikoner..
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. september 2006 - 18:35 #8
kan det være noget med at man skal indstille der hvor der står attributter ?? (skrivebeskyttet, skjult, arkiv)
Avatar billede vejmand Juniormester
15. september 2006 - 01:31 #9
Jeg har lige tjekket, jeg har heller ikke "Tilpas" i mappen "Dokumenter"
Jeg har mine billeder liggende i undermapper til "Dokumenter", der virker det.
Til gengæld virker det at sætte den til "Store ikoner" som peet49 skriver.
Jeg ved desværre ikke hvofor det ikke spiller hos dig.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
15. september 2006 - 15:15 #10
jeg forstår ikke hvad du mener med at dine billeder ligger i en undermappe.. hvad er det ?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. september 2006 - 19:37 #11
Når du står inde i mappen "Dokumenter" kan du oprette en ny mappe, f.eks. på denne måde: Filer -> Ny -> Mappe

Nu har du en undermappe til "Dokumenter", omdøb evt. mappen til "Billeder"
Højreklik på mappen -> Egenskaber -> Tilpas -> Vælg "Billeder(Bedst til mange filer)" under "Hvilken type mappe vil du have"

Flyt nu dine billeder over i denne mappe.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
16. september 2006 - 13:13 #12
når jeg højrekilkker på en mappe jeg har oprettet står der kun "Generelt" øverst oppe, og længere nede kan man kun se hvor mange filer den indeholder, hvad den hedder .. det eneste man selv kan vælge er om den skal være skrivebeskyttet, skjult eller arkiv ...
?
16. september 2006 - 17:40 #13
Ja. hvis du vælger mappen "Dokumenter" og herunder højre klikker på f.eks billeder og tager engenskaber, så er der kun 2 faner, generalt og deling.
Hvis du så går ned i billeder og opretter en ny mappe, så får du en ekstra fane der hedder tilpas, og der kan du så gøre som vejmand beskriver.

Så vidt jeg kommer frem til, så er den tredie fane ikke med på mapper der har "specielle" ikoner f.eks. musik mappen der har en node i o.s.v.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. september 2006 - 03:25 #14
Det er lidt svært, det her:
Åbn en mappe -> Klik på "Filer" - > Ny -> Mappe..................
Avatar billede buddha91 Nybegynder
17. september 2006 - 17:41 #15
rogerrabbit: nej, på min computer kommer der kun 1 fane frem - generelt!

vejmand: jeg forstår ikke helt hvad du mener jeg skal gøre med det du skrev..
der er stadigvæk ikke noget der hedder deling eller tilpas inde i mine mapper...
Avatar billede vejmand Juniormester
17. september 2006 - 18:44 #16
Har du oprettet en ny mappe?
Avatar billede buddha91 Nybegynder
18. september 2006 - 15:23 #17
ja, det har jeg også prøvet, men det virker heller ikke...
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. september 2006 - 08:27 #18
Kør en chkdsk på c:\
Avatar billede buddha91 Nybegynder
29. september 2006 - 18:26 #19
en hvadfor noget?
Avatar billede vejmand Juniormester
30. september 2006 - 10:40 #20
Avatar billede buddha91 Nybegynder
30. september 2006 - 19:26 #21
tak