Avatar billede bohlke Nybegynder
14. september 2006 - 11:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med at forbinde til en access database med php

Jeg får følgende fejl når jeg forsøger at forbinde til en access database

odbc_connect(): SQL error: [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Microsoft Jet-databasemotoren kan ikke åbne filen "(ukendt)". Den er allerede åbnet med udelt adgang af en anden bruger, eller du skal have tilladelse til at vise dataene., SQL state S1000 in SQLConnect in

Jeg har oprettet et dsn der peger på den rigtige database. Jeg har forsøgt at logge på både med og uden password, men det resulterer i samme fejl.

Jeg har tjekket om det er noget med at den ikke kan "finde" filen ved at indtaste et dsn navn som med sikkerhed ikke er der, men det resulterer i stedet i følgende fejl:

Warning: odbc_connect(): SQL error: [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified, SQL state IM002 in SQLConnect in c:\web\online_booking\test_access.php on line 4

Er der nogen der har en idé evt. løsningen på mit problem?
Avatar billede terry Ekspert
14. september 2006 - 19:54 #1
Hi bohlke
I think you have a better chance of getting an answer to your problem in the PHP category. Connecting to an Access dB from a PHP application doesnt really have much to do with Access, it more PHP specific.
Avatar billede bohlke Nybegynder
17. september 2006 - 18:08 #2
I try that then...
Avatar billede terry Ekspert
17. september 2006 - 18:51 #3
If you accept your own answer you get your points back :o)