Avatar billede thomsi Nybegynder
14. september 2006 - 09:02 Der er 4 kommentarer

Har købt nye højtalere, men der er for mange stik!

Jeg har købt følgende PC højtalere http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=101822 , men min bærbare computers lydkort har kun et (inputstik?). Hvad kan jeg gøre for at løse for at løse problemet? Helst hele færdige løsninger med meget beskrivende detaljer :)

På forhånd tak
Avatar billede jps6kb Novice
14. september 2006 - 09:09 #1
Hoho.. du har jo lige købt de seje højttalere. :D Men for at udnytte dem, skal du have et lydkort som udnytter dem.

Tag et kig på dem her, så kan du nok se hvad jeg mener.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=28&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Check113=5272&Submit.x=17&Submit.y=9&Equal345=&Direction347=2&Sorted347=&Direction648=2&Sorted648=&Direction1183=2&Sorted1183=&Equal349=&Direction647=2&Sorted647=

Lydmoduler i bærbare PC'ere er slet ikke lavet til så høj lydkvalitet. Nok mest til høretelefoner og lignende. :)
Avatar billede beorn Nybegynder
14. september 2006 - 09:26 #2
du kan evt. købe et Y stik til dit højtaler stik som deler det samme signal ud i to. du vil bare få ens lyd i front og bag. faktisk er du nok nødt til at sætte 2xY stik på for at få alle højtalerne til at give lyd, men det vil nok ikke lyde specielt godt.

alternativt kan du købe et USB lydkort som understøtter 5.1
Avatar billede thomsi Nybegynder
14. september 2006 - 14:37 #3
Tak for de to gode svar :)

USB lydkort ? evt. link '

Tak igen
Avatar billede beorn Nybegynder
14. september 2006 - 14:42 #4
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=88327

det er den billigste jeg umiddelbart kunne finde, men der er flere på edb priser, de skulle virke ganske udemærket.