Avatar billede quark1970 Nybegynder
14. september 2006 - 08:21 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Printer opsætning i C5 4.0

Findes der et sted hvor man kan få hjælp til ESC koder til printeropsætning med forskellige skrifttyper, samt størrelse.

Jeg har en printer som HP Laserjet 6mp. Og den findes ikke i C5.

Jeg kan godt bruge de printer som er, men der er ikke meget sjov og vælge i mellem.

Jeg har kigget i nogle af de forskellige PCL tabeler som findes på nettet, men det virker lidt som sort snak.

Kan man overhovedet bruge protional skrifttyper i C5 eller ville den forskyde det helde.
Avatar billede mariaf Juniormester
14. september 2006 - 08:34 #1
Hvis printeren er oprettet på maskinen, så vil du have mulighed for at vælge den ved udskift. Skal du have en anden skrifttype, så går du ind i Standard WIndows og ændrer det. Det nemmeste er at slette de eksisterende og så gå ud og køre en rapport. Der vil den så bede om den nye skrifttype, og du kan vælge den på en liste.

HP kører bare på C5, ingen problemer der.
Avatar billede quark1970 Nybegynder
14. september 2006 - 09:00 #2
Kan du være sød og forklare det punkt for punkt.

Jeg går ind i bruger printer og opretter en printer med det navn "HP Laserjet 6mp" og vælger "Standard windows"

Når jeg så skriver en kontoplan ud så kommer den med følgende fejl:
Standard windows er en Grafisk printerdriver (GUI)
Vælg venligst en ikke GUI-printer driver
i opsætning af brugerprinteren HP Laserjet 6mp
Avatar billede mariaf Juniormester
14. september 2006 - 19:18 #3
Nej, du opretter ikke noget som helst i C5.
Du installerer printeren i Windows, udskriver en testside og vælger printeren som standard printer.
Du åbner C5, og nu kan du udskrive til Standard Windows - du bruger windowsversionen af C5, ikke?
Avatar billede quark1970 Nybegynder
15. september 2006 - 06:40 #4
Tak for hjælpen

Det lykkes