Avatar billede humlebien Novice
13. september 2006 - 11:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fra trådløs til kablet netværk

Jeg har et accespoint stående i stuen og nu vil jeg gerne have tilknyttet nogle ikke-trådløse ting på mit netværk... (printer og en server) - men det skal ikke stå i stuen. Derfor er mit spørgsmål: kan man bruge et accespoint til at hente netværkstrafik ned på et kablet netværk? - og kan det gøres for omkring 500 kr?
Avatar billede erha Nybegynder
13. september 2006 - 11:41 #1
Hej Humlebien,

Du skal bruge en "bridge" eller bro. De fleste accesspoints kan. Vær opmærksom på at du skal have enten en switch/hub hvis enheden ikke har det indbygget.

fx http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=39844# (kun et hurtigt forslag, der ikke nødvendigvis er særlig godt ;-).

vh, Erik
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. september 2006 - 13:08 #2
Der må gå en ledning ind i accespunktet, og denne ledning må komme et eller andet sted fra. Er du helt sikker at det er et accespunkt du har og ikke en router, for er det en router, kan du jo blot anvende den til at fordele nette med. Har den LAN porte ud over den hvor det nuværende stik sidder i ?

Er det en accespunkt du har, kunne du udskifte den med en trådløs router, for så ville det trrådløse net fungere som det gør nu, og du kunne trække en ledning fra routeren til der hvor du vil have de kablede udstyr.