Avatar billede rejsernu Nybegynder
13. september 2006 - 10:13 Der er 7 kommentarer

Hvor på serveren finder jeg den eksekverbar php fil

Hej

Jeg skal burge stien til php
Hvor på en linux server finder jeg den ?
Avatar billede mfalck Praktikant
13. september 2006 - 12:03 #1
der behøver ikke være en selvstændig php fil, den kan være kompileret ind i apache.

Ellers prøv i en kommandoprompt:

find / -name php -ls
Avatar billede rejsernu Nybegynder
13. september 2006 - 12:13 #2
ok

men hvordan eksekvere jeg så en php fil med ssh
Avatar billede mfalck Praktikant
13. september 2006 - 13:26 #3
hvis det bare er en enkelt gang du skal have den udført så vil det nemmeste nok være noget i stil med:

1) smid php-filen ind i apache's htdocs
2) brug enten: wget http://localhost/fil.php eller: lynx http://localhost/fil.php
Avatar billede hardcorewizard Nybegynder
13. september 2006 - 19:22 #4
Hvilken distro sidder du på? Skal du eksekvere php-scripts fra din commandline skal du først have fat i php som eksekverbar fil.
For mit vedkommende f.eks. findes php som command line interpreter i en Ubuntu-pakke kaldet PHP5-cli. Undersøg din egen distribution.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
14. september 2006 - 21:51 #5
du kan evt. finde den med "whereis php" (selvfølgelig uden "").

/Kasper
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. februar 2007 - 22:48 #6
Er du kommet videre?
Avatar billede rejsernu Nybegynder
03. juli 2008 - 17:03 #7
lukker