Avatar billede dm013 Nybegynder
13. september 2006 - 00:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Button aktiveres ved Enter i textbox

hejsa..
jeg er rendt ind i lidt af et problem !

Hvis brugeren i en textbox afslutter med at trykke på enter/Return - så aktiveres den button der har lavest tabindex..

hvordan pokker løser jeg dette, jeg har gransket min kode fra ende til anden og kigget på settings for de forskellige items... jeg er i den grad rådvild

/dm013
Avatar billede lasserasch Juniormester
13. september 2006 - 00:26 #1
Hmmm.... Må være en ASP.Net ting så. ASP.Net har jeg godt nok ikke så meget erfaring med, men sker ikke for mig, hvis jeg laver et simpelt c# program med en textbox og en knap!

Nu er dette bare et skud i luften. Men det er ikke noget med at din textbox ikke er med multiline eller sådan noget?
Avatar billede jps6kb Novice
13. september 2006 - 08:17 #2
Du kan gøre det ved at tildele din textbox en 'default button' mener jeg det hedder.
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. september 2006 - 12:00 #3
Hvis du benytter asp.net 2.0 - kan du definere default buttons pr. panel:
http://www.eksperten.dk/spm/731794
Mvh
Avatar billede dm013 Nybegynder
14. september 2006 - 23:34 #4
Har ved nærmere undersøgelse fundet ud af at det ikke er muligt...
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. september 2006 - 07:55 #5
Hvad mener du med det ikke er muligt? (alt er muligt)
Hvordan vil du gerne have det skal virke?
Mvh
Avatar billede dm013 Nybegynder
15. september 2006 - 16:47 #6
ja ok, det er kun et spørgsmål om kompetencer..

jeg ville gerne at den blot satte fokus i næste felt eller kontrolelement.
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. september 2006 - 14:33 #7
Altså når du trykker enter...?
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. september 2006 - 14:34 #8
1) Du skriver i et tekstfelt.
2) Du trykker på enter.
3) Fokus flyttes til næste tekstfelt.
.... sådan?
Avatar billede dm013 Nybegynder
16. september 2006 - 21:59 #9
ja, og uden at det dermed aktiverer nogen knapper der er på formen..
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. september 2006 - 00:36 #10
Sådan lige umiddelbart virker det lidt underligt at du skulle hoppe mellem tekstfelter ved tryk på enter, men du kan godt samle eventet (at du trykker på enter) op clientside - og så flytte focus.
Du kommer selv til at lave lidt halløj omkring hvor du står, og hvor du skal hen.
Mvh
Avatar billede dm013 Nybegynder
12. januar 2007 - 14:38 #11
jeg har valgt at sørge for validering af de felter der skal være udfyldt og så først aktiverer submitknappen når det sidste af disse er fyldt ud.